-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Nowy polski samochód za jedyne 229 tys... USD :-)
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <58d9668e$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
<obbpvp$9e9$1@node1.news.atman.pl>
<58d976d4$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
<oa6635wu0ydo$.1lbdwb6jy8lku$.dlg@40tude.net>
<58da242c$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Tue, 28 Mar 2017 23:13:02 +0200
Message-ID: <t0j4dmnh507.1omgln25vlss0$.dlg@40tude.net>
Lines: 46
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.77.179.152
X-Trace: 1490735800 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5162 89.77.179.152:9951
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2602639
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 28 Mar 2017 10:51:54 +0200, T. napisał(a):
>> Taaa... :)
>>
>> O ile jeszcze w przypadku supersamochodów można iść w miarę przetartą
>> ścieżką kupowania układów napędowych od innych producentów i dopłacania za
>> przekroczone normy emisji CO2, to próbując wypuścić auto na rynek masowy
>> nie ma żadnych szans żeby jakiś inny producent chciał sprzedać własny napęd
>> (hodując sobie konkurencję).
>>
>> A opracowanie własnego silnika od podstaw, który będzie konkurencyjny i
>> spełniał obecne normy emisji, jest tak drogie że europejskie koncerny nie
>> muszą się obawiać nawet chińskiej konkurencji.
>>
>
> Precedensy były - choćby silniki Isuzu z Jelcza. O ile się nie mylę
> fiatowskie też są montowane do fordów. Tym bardziej sprzedaż dla
> niszowego producenta nie powinna być zagrożeniem.
Tak koncerny między sobą to różne interesy robią - ci im to, tamci im coś
innego. A pomiędzy jeszcze wielcy dostawcy np. Bosch, Magneti Marelli,
Denso itp.
Ale o ile wielki z wielkim to interes zrobi, to raczej marny interes mają w
pomocy w wystartowaniu sobie konkurencji która kto wie czy za chwilę nie
stanie się poważna.
Ta Syrenka z Kutna to z tego co się orientuję, to mechanicznie jest Opel
Adam.
Nawet jeśli przekonać by Opla żeby sprzedawał im silniki i układ napędowy,
no to napewno Opel sprzeda to do Kutna drożej niż sprzedaje sam sobie i
samo to już znacznie podroży taką Syrenkę, bo zarobić na niej będą chciały
dwie firmy, a nie tylko jedna.
A opracowywanie takich rzeczy to duży problem - po pierwsze to jest
wszystko robione przyrostowo. Kolejną generację silników opracowuje się na
poprzedniej, raczej się nie startuje z wymyślaniem od zera.
Po drugie kardy - w Polsce może być bardzo trudno o ludzi z potrzebnym
doświadczeniem i wiedzą.
Po trzecie patenty.
Po czwarte normy emisji - wyśrubowane tak że nikt ich obecnie nie spełnia,
ale dla wielkich to nie problem. A nowy na rynku będzie musiał spełnić
wszystkie, zawsze, uczciwie - po to właśnie one są.
Po piąte konkurencja - jak ktoś wyprodukuje auto mniej więcej takie jak
inne to mało kto to kupi. Bo jaki ma być argument za taką Syrenką a nie
czymś znanym i sprawdzonym? Żeby ktoś to kupił musi być albo dużo tańsze,
albo lepsze.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.03.17 01:45 Smok Eustachy
- 29.03.17 04:30 RadoslawF
- 29.03.17 04:32 RadoslawF
- 29.03.17 05:39 ddddddddddddd
- 29.03.17 09:25 szerszen
- 29.03.17 09:56 p...@g...com
- 29.03.17 11:09 RadoslawF
- 29.03.17 11:29 szerszen
- 29.03.17 16:40 p...@g...com
- 29.03.17 19:45 j...@i...pl
- 29.03.17 20:20 niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
- 30.03.17 09:10 szerszen
- 30.03.17 19:38 LEPEK
- 30.03.17 20:04 p...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=