  • Data: 2019-06-28 09:16:35
    Temat: Re: O Mathematice
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy stosuje się Wolframa'a do komunikacji
    > z systemami OBD w pojazdach samochodowych?

    Zakładając, że OBD == "On-Board Diagnostics", to nie wiem, czy się stosuje. Nie widzę
    specjalnie zalet takiego użycia. Ogólnie, pojazd samochodowy -> system wbudowany ->
    być może jakiś real-time. W ogóle nie spodziewałbym się tam żadnego rozwiązania
    opartego o systemy skryptowe czy maszyny wirtualne (Wolfram to maszyna wirtualna). Co
    nie zmienia faktu, że twórcy takich rozwiązań nie mają oporów, żeby to robić.

    Inna sprawa (spekuluję, bo nie rozwinąłeś pytania) to komunikacja z systemem
    diagnostycznym gdy samochód jest w warsztacie. Wtedy nie mówimy o systemie wbudowanym
    (ani o real-time), tylko o programie na zewnętrznym komputerze. Wtedy nie widzę
    przeciwskazań, żeby użyć cokolwiek. Jeśli ktoś chciałby w ten sposób skorzystać z
    Wolframowych zdolności do wizualizacji danych, to czemu nie. Albo z Wolframowej
    chmury do masowej analizy danych. Albo z AI do predykcji napraw. To wszystko ma sens:

    http://www.wolfram.com/system-modeler/examples/autom
    otive-transportation/

    http://www.wolfram.com/solutions/industry/control-sy
    stems/