  • Data: 2019-06-30 21:49:24
    Temat: Re: O Mathematice
    Od: dantes <d...@q...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 30 Jun 2019 11:03:47 -0700 (PDT), Maciej Sobczak napisał(a):

    > Nie wiem, jak na to odpowiedzieć, bo ani nie korzystam z VNC, ani też nie wiem,
    jakie ograniczenia rozumiesz po pojęciem "quasi".

    Jakieś 15 lat temu, gdy nie było jeszcze smartfonów
    [tak, były takie czasy - to info dla młodych jeśli to czytają]
    na domowym PC (z dostępem do internetu) instalowało się VNC,
    a na PDA instalowało się klienta VNC.
    PDA spinało się z telefonem po RS/BT i po odpaleniu VNC na obu maszynach
    na małym wyświetlaczu PDA miało się obraz pulpitu domowego PC
    i można było sobie pisać w Wordzie... również w tramwaju ;)

    > Jak przystało na 30-letni produkt, sprawa jest bardziej złożona.
    > Ja jestem świadomy tych opcji:
    >
    > 1. Można wprowadzić dane z palucha, korzystając z apki.
    Tyle potrafi 15 letni klient VNC.

    > 1a. W szczególności można wprowadzić plik, np. obrazek, który na telefonie już
    jest.
    Czy po wprowadzeniu pliku dźwiękowego (głos ludzki) jest możliwość
    przetworzenia mowy na tekst?

    > 1b. W szczególności może to być obrazek prosto z kamery telefonu. Na żywca.
    Rozumiem, że tylko FOTO... nie film.

    > 2. Z konta w chmurze można korzystać przez przeglądarkę na pececie.
    > Albo z programu, który nazywa się Wolfram Desktop i służy właśnie
    > do tego, żeby z peceta pracować na projektach w chmurze. Tymi kanałami
    > można przerzucać pliki z komputera do/z chmury. To mogą być dowolne pliki.
    > I można je przygotować korzystając z dowolnego innego narzędzia. To może
    > być nawet arkusz w Excelu.

    Zawsze się zastanawiałem czym, nie tylko ta chmura ale też inne, w tym
    zakresie różni się od starego FTP.

    > 3. Można utworzyć w chmurze tzw. Data Drop:
    >
    > https://datadrop.wolframcloud.com/
    >
    > Tworzy się "kosz" na dane, który ma jakieś ID w chmurze i można wrzucać
    > do tego kosza dane na ileś sposobów, włączając w to strzał HTTP:
    >
    > https://www.wolfram.com/datadrop/quick-reference/web
    -api/

    > albo maila pod specjalny adres i ze specjalnym tytułem:
    >
    > https://www.wolfram.com/datadrop/quick-reference/ema
    il/

    > albo jeszcze inaczej, chociażby z Arduino. Poklikaj po tych linkach, tam są
    przykłady różnych metod.

    > I jak już te dane będą (w tym koszu (w tej chmurze)), to można sobie na nich zrobić
    cokolwiek, np.: wyciągnąć:

    > https://www.wolfram.com/datadrop/quick-reference/dat
    abin-contents/
    > https://www.wolfram.com/datadrop/quick-reference/ext
    racting-data/

    > albo przeanalizować:
    >
    > https://www.wolfram.com/datadrop/quick-reference/vis
    ualization/

    > Itd.
    >
    > Te dane są w chmurze, więc projekty w chmurze (obsługiwane przez telefon lub na
    desktopie) mają do tych danych najbliżej.

    > I dla zastosowań typu IoT to jest chyba najciekawsza opcja.

    OK.

    > Do momentu, w którym uznasz, że nie ufasz Wolframowi na tyle, żeby mu swoje dane
    wysyłać. To jest bardzo racjonalne pytanie.

    No właśnie.