  • Data: 2019-06-30 08:18:09
    Temat: Re: O Mathematice
    Od: dantes <d...@q...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 29 Jun 2019 06:28:34 -0700 (PDT), Maciej Sobczak napisał(a):

    > Nie spotkałem. I nie wiem, czy taka tabelka miałaby sens. Wolfram to nie tylko
    język. Właściwie językiem to się stało dopiero niedawno a to, co powstało przez
    ostatnie 30 lat to cały stos rozwiązań, od języka skryptowego po chmurę i dostęp do
    gotowych danych. Nie da się tego opisać jedną tabelką z plusami i minusami ani nie da
    się też prowadzić dyskusji na ten temat na zasadzie "Haskell ma leniwe sekwencje.
    Wolfram ma? Nie ma? No co za syf, normalnie nie da się w tym pisać", itp.

    > Ale może to rzuci więcej światła:
    >
    > http://www.wolfram.com/developer/why-develop/
    >
    > Z punktu widzenia Wolframa jego głównym konkurentem jest Python. Ale nie dlatego,
    że Python jest najlepszy, tylko dlatego, że jest najpowszechniejszy i statystycznie z
    tej puli najlepiej jest wyciągać potencjalnych nowych użytkowników. Wokół Pythona
    jest też najwięcej gotowych frameworków do czegokolwiek, więc to właśnie tym
    frameworkom można przeciwstawić różne gotowe Wolframowe rozwiązania.
    > Z tej perspektywy Clojure albo Haskell w ogóle nie są dla Wolframa żadną
    konkurencją, chyba że ktoś chce się ograniczyć wyłącznie do samego rdzenia języka,
    gramatyki, typów, itd. Wtedy tabelka z plusami i minusami miałaby sens. Ale czy takie
    dobrowolne ograniczenie swojego horyzontu ma sens, to już inny temat. Trochę jak
    rozważania, czy ładniejsze brzmienie ma klakson w samochodzie, czy dzwonek w rowerze.
    Może nawet jest gdzieś tabelka z plusami i minusami na ten temat. ;-)

    > Na pecety (w tym RaspberryPi) jest kompletny produkt, na telefony jest apka do
    pracy w chmurze. Wygląda to tak, że na telefonie widać notebook (i dowolne inne
    zasoby), który jest przeliczany gdzie indziej:

    > http://www.wolfram.com/cloud-app/
    >
    > Nawet fajnie to działa, ale ponieważ serwery są w US, to jednak opóźnienia psują
    zabawę przy interaktywnych programach.

    Nie mam w tej chwili sposobności przetestowania tej "apki" jaki i całości.
    Zatem, jakby to powiedział Antoni, "pytania się mnożą":
    1. Czy mi się wydaje czy ta "apka" to jakiś klient quasi-VNC?
    2. A jeśli tak, to "dane" możemy wprowadzać li tylko paluchem po ekranie
    smartfona, czy też (a jeśli nie to dlaczego) jest możliwe podpięcie np
    termometru via BT/WiFi?
    No bo RS'a to już raczej nie uświadczy człowiek w smartfonach [cry].