  • Data: 2019-06-30 20:03:47
    Temat: Re: O Mathematice
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie mam w tej chwili sposobności przetestowania tej "apki" jaki i całości.
    > Zatem, jakby to powiedział Antoni, "pytania się mnożą":
    > 1. Czy mi się wydaje czy ta "apka" to jakiś klient quasi-VNC?

    Nie wiem, jak na to odpowiedzieć, bo ani nie korzystam z VNC, ani też nie wiem, jakie
    ograniczenia rozumiesz po pojęciem "quasi".

    > 2. A jeśli tak, to "dane" możemy wprowadzać li tylko paluchem po ekranie
    > smartfona, czy też (a jeśli nie to dlaczego) jest możliwe podpięcie np
    > termometru via BT/WiFi?

    Jak przystało na 30-letni produkt, sprawa jest bardziej złożona.
    Ja jestem świadomy tych opcji:

    1. Można wprowadzić dane z palucha, korzystając z apki.
    1a. W szczególności można wprowadzić plik, np. obrazek, który na telefonie już jest.
    1b. W szczególności może to być obrazek prosto z kamery telefonu. Na żywca.

    2. Z konta w chmurze można korzystać przez przeglądarkę na pececie. Albo z programu,
    który nazywa się Wolfram Desktop i służy właśnie do tego, żeby z peceta pracować na
    projektach w chmurze. Tymi kanałami można przerzucać pliki z komputera do/z chmury.
    To mogą być dowolne pliki. I można je przygotować korzystając z dowolnego innego
    narzędzia. To może być nawet arkusz w Excelu.

    3. Można utworzyć w chmurze tzw. Data Drop:

    https://datadrop.wolframcloud.com/

    Tworzy się "kosz" na dane, który ma jakieś ID w chmurze i można wrzucać do tego kosza
    dane na ileś sposobów, włączając w to strzał HTTP:

    https://www.wolfram.com/datadrop/quick-reference/web
    -api/

    albo maila pod specjalny adres i ze specjalnym tytułem:

    https://www.wolfram.com/datadrop/quick-reference/ema
    il/

    albo jeszcze inaczej, chociażby z Arduino. Poklikaj po tych linkach, tam są przykłady
    różnych metod.

    I jak już te dane będą (w tym koszu (w tej chmurze)), to można sobie na nich zrobić
    cokolwiek, np.: wyciągnąć:

    https://www.wolfram.com/datadrop/quick-reference/dat
    abin-contents/
    https://www.wolfram.com/datadrop/quick-reference/ext
    racting-data/

    albo przeanalizować:

    https://www.wolfram.com/datadrop/quick-reference/vis
    ualization/

    Itd.

    Te dane są w chmurze, więc projekty w chmurze (obsługiwane przez telefon lub na
    desktopie) mają do tych danych najbliżej.

    I dla zastosowań typu IoT to jest chyba najciekawsza opcja.

    Do momentu, w którym uznasz, że nie ufasz Wolframowi na tyle, żeby mu swoje dane
    wysyłać. To jest bardzo racjonalne pytanie.