    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: [OT] Zużycie prądu przez lodówkę
    Date: Wed, 31 Oct 2018 19:01:28 +0100
    <5bd2dc32$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    <pqv48k$njd$1$Adam@news.chmurka.net> <pr317r$jnu$1@node1.news.atman.pl>
    <5bd5cb53$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <praes0$o6d$1@node1.news.atman.pl>
    <5bd9b579$0$517$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2018-10-31 o 15:00, z pisze:

    > Czy przy normalnych domowych urządzeniach może to być różnica kilku kWh
    > na dobę?

    Co to znaczy "normalnych" i co to znaczy "domowych"?
    Już w tym wątku kilkukrotnie dostałeś informacje, że chodzi o odbiorniki
    indukcyjne i przesunięcie fazowe. Podręcznik fizyki ze szkoły
    podstawowej się kłania, qrde :(

    W pewnych sytuacjach różnica może dochodzić do kilkudziesięciu lub
    więcej procent. Jeśli jeszcze dodatkowo Twój licznik marki "za 50 zł"
    przekłamuje, to błędy mogą się dodatkowo sumować.
    Wyniki będą wiarygodne dla odbiorników oporowych (zwykłe żarówki,
    grzejniki, suszarka do włosów), ale już np. kuchenka indukcyjna bądź
    silnik lodówki mogą prosty licznik lub prosty miernik bez True RMS
    zupełnie ogłupiać.

    Nie masz dojścia do swojego głównego licznika energii?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam