  • Data: 2017-10-17 12:26:23
    Temat: Re: [OT] ekrany dotykowe są BEEEEEE
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-17 o 11:38, Mirek Ptak pisze:

    > Piszę o konfiguracji na przykład - tego raczej w czasie jazdy się nie
    > robi. Telefon i nawigacja obsługiwane jednym przyciskiem i głosem -
    > problemów nie widzę :)
    > Jedynie poruszanie się po dużej ilości muzyki raczej wymaga dotknięcia
    > ekranu, bo to po prostu szybsze.
    > Nie bardzo wiem też w czym lepsze jest posługiwanie się dziesiątkami
    > przycisków jak w tym przykładowym mesiu vs dużymi klawiszami pod lub na
    > wyświetlaczu?

    Fizyczne przyciski są zawsze tam, gdzie są. I dotykając ich można
    poczuć, że się dotknęło przycisku, a nie obok. Przyciski w samochodach
    mają różne kształty i faktury, więc bez patrzenia przyciskający wie, czy
    przycisnął przełącznik radia, czy podgrzewania tylnej szyby. Więc można
    w czasie jazdy coś włączyć/przełączyć nie patrząc na przycisk, tylko
    cały czas na drogę przed sobą. Na ekranie dotykowym coś się pojawia, coś
    znika, dotknięcie palcem ekranu nie daje dotykającemu "przez palec"
    odczucia, że dotknął przycisku, a szczególnie jakiego. Zeby coś wykonać,
    trzeba przestać patrzeć na drogę przed sobą i zacząć patrzeć na wyświetlacz.
    W tym Golfie jest coś takiego, jak "obsługa głosowa". Jak to się
    sprawdza w praktyce, to będę wiedział za parę tygodni.