  • Data: 2017-09-05 12:27:56
    Temat: Re: Obroty silnika w kompresorze lodówkowym
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 4 września 2017 19:39:34 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Może i ciekawie, może nie. Ot zwykły silnik asynchroniczny, kręcony
    >nadsynchronicznie.

    czyli niezwykly przypadek, nie opisywany przez podreczniki ... stare
    :-)

    Bez pradu w uzwojeniach silnik asynchroniczny wlasnego pradu nie
    wygeneruje, jakby mial sie rotor wlasnym pradem magnesowac, to sie
    nagle pole odwraca po rozruchu, no i gdzies nas czeka przejscie pradu
    przez zero ... wiec wnioskuje, ze jest jeszcze inaczej:
    napiecie z sieci tworzy prad/pole magnesujace, rotor na to jakos
    wplywa, doklada wlasne, na moj gust wychodzi prad przesuniety od
    napiecia.

    Chcialem to sobie zasymulowac na komputerze, ale nie bardzo wiem od
    czego wyjsc przy symulacji silnika.

    J.