eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmRe: Od 1 grudnia 2019 zajebiste restrykcje w dziale telekomunikacji › Re: Od 1 grudnia 2019 zajebiste restrykcje w dziale telekomunikacji
  • Data: 2019-10-22 00:37:11
    Temat: Re: Od 1 grudnia 2019 zajebiste restrykcje w dziale telekomunikacji
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 8...@4...net

    > Władzę sprawuje władza, a naród z rzadka ustala ową władzę :-)

    Nie znasz Konstytucji? [to oburzające!]

    Art. 4.

    1. Władza zwierzchnia w Rzeczypospolitej Polskiej należy do Narodu.
    2. Naród sprawuje władzę przez swoich przedstawicieli lub bezpośrednio.

    [bezpośrednio to chyba na ulicznych demonstracjach i mordobiciach?...]

    > Tu byla taka z XIX wieku, i to nieudolna.

    Z czarnym prochem? ;)

    > Gamma ma w powietrzu 35-70m polowicznego tlumienia.

    To jest ta krótkozasięgowość? Sięga w nieskończoność,
    o ile znajdzie tę nieskończoność na swej drodze.

    Krótkiego zasięgu są dwie siły zwane
    'oddziaływaniem silnym' i 'oddziaływaniem słabym'.

    > Plus naturalny spadek 1/r^2 "mocy sygnalu".

    Powierzchnia kuli/sfery.

    > Malo to nie jest, ale jak chcesz "przeskanowac okolice" to zaczyna byc
    > sporo. A wszelakie materialy, jak np sciany, tlumia mocno.

    Nie tylko tłumią, ale i dodają.
    Jak tłumione jest gamma -- widać na przykładzie RTG.
    Nie {} widzialnym światłem prześwietlasz kości, lecz właśnie gammą.

    > Wiec co - proponujesz aby policja objezdzala
    > wszystkie drogi z miernikiem, czy z samolotu ?

    Taki (permanentny) monitoring jest powszechnie uskuteczniany
    od lat -- dzięki niemu żyjesz, choć dookoła mnóstwo chętnych
    pseudomuzułmanów. Nie tylko celnicy na granicach monitorują...

    > Neutronami.

    0. Alfa zawiera i protony, i neutrony.
    1. Jądra Uranu różnią się od jąder Plutonu nie tylko
    liczbą neutronów, lecz także liczbą protonów.
    2. Liczbą neutronów różnią się między sobą izotopy tego
    samego pierwiastka. (odsyłam do tablic typu Mendelejewa)

    Niektórzy ludzie utrzymują, że neutron składa się z protonu i elektronu.
    [nie badałem, więc nie wiem? -- dziś ludzie utrzymują nieco inaczej...]

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Nukleony
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Izotopy

    Odsyłam też na lepsze (od Uranu) Tory232.
    [nie mylić z RS232]

    Liczba atomowa mówi o liczbie protonów w jądrze;
    liczba masowa -- o liczbie protonów i neutronów razem wziętych.

    > Jak w kazdym reaktorze.

    Akurat tak nie jest.
    [i chyba wiem, dlaczego ten w Czernobylu nadawał się]

    > Ale to jednak dosc duze bydle.

    I co z tego, że duże?

    > Gdyby ktos sobie zrobil taki reaktor ... zakladam, ze raczej w jakiejs
    > starej fabryce, a nie w domu w piwnicy ... ciekawe, czy ktos by to wykryl.

    0. Po co komu taki reaktor?
    1. Ja bym nie wykrył. ;)
    [bo i po co]

    > Tych starych, doswiadczonych.
    > A mlodych na bruk :-)

    Nie na bruk, ale na patrol, następnie (po latach) na emeryturę.

    -=-

    Do produkcji bomby uranowej/jądrowej potrzebujesz:
    - tradycyjnego nitrotoluenu ;)
    - izotopu Uranu, który otrzymujesz poprzez eliminowanie
    niepotrzebnego izotopu Uranu z uranowej mieszanki
    (potrzebujesz raczej U235 a odrzucasz U238)

    Do produkcji bomby plutonowej/jądrowej potrzebujesz:
    - tradycyjnego nitrotoluenu ;)
    - izotopu Plutonu, który otrzymujesz w reaktorze
    jądrowym z izotopu Uranu

    Do produkcji bomby wodorowej/termojądrowej potrzebujesz:
    - tradycyjnej ;) bomby jądrowej
    - izotopów Wodoru, które połączą się w izotopy Piekła

    -=-

    Monitoring wykrywa promieniotwórczość, ale akurat naturalne
    materiały budowlane są promieniotwórcze, przez co dworce
    kolejowe itp. miejsca nadają się nieźle do składowania... ;)

    --