eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmRe: Od 1 grudnia 2019 zajebiste restrykcje w dziale telekomunikacji › Re: Od 1 grudnia 2019 zajebiste restrykcje w dziale telekomunikacji
  • Data: 2019-10-22 01:11:36
    Temat: Re: Od 1 grudnia 2019 zajebiste restrykcje w dziale telekomunikacji
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" qolbuv$1o0$...@n...icm.edu.pl

    JF nie dowierza mi? -- choć wszyscy ludzie są dziećmi Boga...
    Pójdę w kierunku przeciwnym -- rozpadu Plutonu:

    Pluton-238 -- jeden z izotopów pierwiastka chemicznego plutonu
    o czasie połowicznego rozpadu wynoszącym 87,7 lat. Ulega rozpadowi
    alfa do 234U. Podczas rozpadu jądra plutonu-238 z emitowana jest
    cząstka alfa o energii około 5,6 MeV.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pluton-238

    Promieniowanie alfa - promieniowanie jonizujące emitowane przez
    rozpadające się jądra atomowe, będące strumieniem cząstek alfa,
    które są jądrami helu.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Promieniowanie_alfa

    Niestety pod linkiem Plutonu...

    Pluton-238 jest pierwszym wytworzonym izotopem plutonu.
    Został otrzymany przez Glenna Seaborga w 1941 roku poprzez
    -->> bombardowanie uranu-238 atomami deuteru.

    Deuter to izotop Wodoru. Jak tu przekonać JF do p. alfa?...

    Produktem pierwotnym reakcji jest neptun-238, który rozpada
    się do plutonu-238 (t1 2,1 dnia). Pluton-238 rozpada się do
    uranu-234 wchodząc do uranowo-radowego szeregu

    Promieniowanie alfa jest bardzo silnie pochłaniane przez materię.
    Nawet kilka centymetrów powietrza stanowi całkowitą osłonę przed
    tym promieniowaniem. Podobnie kartka czy naskórek pochłaniają
    całkowicie promienie alfa. Jednak spożywanie pokarmów lub wdychanie
    powietrza zawierającego substancje wytwarzające promieniowanie alfa
    może być szkodliwe a nawet zabójcze. Kiedy już radioaktywny materiał
    znajdzie się w ciele człowieka, wytwarzane przez niego cząstki alfa
    bardzo silnie jonizują tkanki. Prowadzi to do poważnych uszkodzeń
    i choroby popromiennej. Bardzo silnym źródłem promieniowania alfa
    jest izotop polonu-210. Został on użyty do zabójstwa w 2006 roku
    rosyjskiego dysydenta i byłego oficera FSB/KGB, Aleksandra Litwinienki.

    --