    From: Silver Dream ! <e...@d...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PAL/NTSC - przesunięcie fazowe a wartości koloru
    Date: Tue, 17 Mar 2020 10:25:09 +0100

    On 2020-03-16 22:57:42 +0000, J.F. said:

    > O ile pamietanm, to ciut inaczej.
    > Jeden sygnal roznicowy koloru moduluje amplitude podnosnej,
    > a drugi podnosne przesunietej o 90 stopni.

    Tak, aby zakodować dwa sygnały w jednym kanale.

    > https://en.wikipedia.org/wiki/PAL#PAL_signal_details
    >
    > Wyjdzie z tego cos typu:
    > 0 st - B ... no nie, R tez tam jest, wiec chyba magenta ...
    > 90 st - R ... czy magenta czerwona ?
    > 180 - bez B ... to chyba Y,
    > 270 - bez R ... cyan ?
    >
    > przy czym w PAL to faza sie co linie odwraca.
    >
    > Hm, zielony ... to chyba bez B i R ... 225 st?

    No właśnie te wszystkie ,,chyba" i znaki zapytania to to co ja też mam.
    Co więcej, mogę nawet to pomierzyć ale to ciągle będzie obarczone
    jakimś tam niepomijalnym błędem. Dlatego szukam normy, która by to
    opisywała. Na zasadzie nie jak jest a jak powinno być ;-)

    --
    SD!