    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PC a GAZ
    Date: Sat, 27 Aug 2016 14:03:21 +0200

    To ja się podepnę. Pompy ciepła dzielą się też na te trój fazowe i te
    jedno fazowe. Jeden sprzedawca zasugerował żeby brać zawsze te 400V
    (swoją drogą innych nie miał). Ja rozumiem że rozruch takiego urządzenia
    jest płynniejszy, ale dla niektórych PC często do mocy cieplnej ~8kW nie
    ma wyboru i takie są tylko 230V. Maksymalny pobór prądu takiego
    urządzenia producent podaje na 2,8kW. Dodatkowo wszystkie teraz już
    chyba robią ze sprężarką inwerterową więc ma to aż takie znaczenie nadal?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz