  • Data: 2019-09-16 18:52:10
    Temat: Re: POpularność języków programowania ??
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16/09/2019 11:30, J-23 wrote:
    > Moim zdaniem pascalowi zaszkodził przede wszystkim brak dobrego IDE

    Delphi to moim zdaniem zabił brak takich OCZYWISTOŚCI jak algorytmika.
    Np. brak głupiej mapy.

    Kiedy na grupie o dDelphi zapytałem o to gdzie w Delphi 3/5 jest mapa
    dowiedziałem się że jestem głupi bo nikt tego nie potrzebuje a w ogóle
    te kilkaset pozycji łatwiej przeglądać liniowo (i nie wiedzieli czy mam
    kilkaset, założyli). Jesli takie tezy generuje środowisko
    profesjonalistów pisania widoków na db to nie dziwie się że można to coś
    zastąpić czymkolwiek i tak właśnie obecnie się dzieje.

    Nisza Delpi potrwa krótką chwilkę i pryśnie z cichym puknięciem, może
    tylko w jakiejś przychodni żal będzie GUI we wszystkich kolorach tęczy.

    > , co
    > się przełożyło na zbyt mało bibliotek.

    "Biblitek" dużo, tylko monotematycznych. Albo db albo widgety. Chyba
    najbardziej mnie zdumiało jak się okazało że znaleziony po wielkich
    trudach kontener przypominający mapę da się położyć na Formę jako
    ikonka. Wybornie. Prawie jak widget. Nie sprawdzalem czy ma property
    background color.