  • Data: 2019-09-19 11:54:26
    Temat: Re: POpularność języków programowania w PO)
    Od: J-23 <B...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.09.2019 o 05:02, k...@g...com pisze:

    > Bardzo Delphi nie pomogło to, że większość zastosowań tego języka czyli
    > formatki do bazy danych + logika biznesowa obecnie się realizuje jako
    > aplikacje webowe - rynek desktopowych aplikacji biznesowych gdzie
    > Delphi miało swoją niszę jako następny krok ewolucji po Clipperze jest
    > martwy.
    >
    > Gdyby Embarcadero odpowiednio wcześnie wydało coś na kształt Springa,
    > być może Pascal miałby jakiś udział w rynku.

    Pełna zgoda i właśnie o to chodzi że to jest wina samego IDE a nie
    jezyka. Ktoś napisał w tym wątku "Lazarus wygląda amatorsko" owszem na
    dzisiejsze czasy jego IDE nie powala ale to nie znaczy że Pascal jest
    według mnie złym językiem.

    Można w nim tworzyć zaawansowany soft tylko trzeba trochę wiecej w to
    włożyć czasu, szkoda że ten projekt jest prowadzony przez małą
    społeczność bo naprawdę gdyby go przebudować i unowocześnić IDE to ma
    ogromny potencjał według mnie

    Pozdrawiam
    J-23