  • Data: 2019-09-21 21:38:13
    Temat: Re: POpularność języków programowania ??
    Od: J-23 <B...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.09.2019 o 19:56, slawek pisze:
> [...]
    jego IDE nie powala ale to nie znaczy że Pascal jest według mnie złym językiem.

    > Pascal nie jest obiektowy. Object Pascal i Delphi są obiektowe. C
    > nie jest złym językiem, ale do ambitniejszych rzeczy lepiej użyć
    > C++. Podobnie z Pascalem - lepiej użyć czegoś bardziej
    > współczesnego. I tu wolałbym Adę niż Delphi - jeżeli już musiałby
    > to być język begin-end.

    Zgoda. Chodzi konkretnie o FreePascal, a ten jak wiemy jest obiektowy

    czasu, szkoda że ten projekt jest prowadzony przez małą społeczność bo naprawdę gdyby
    go przebudować i unowocześnić IDE to ma ogromny potencjał według mnie

    > Zaawansowany soft można robić nawet w Asemblerze. To tylko
    > "trochę więcej wysiłku".
    >
    > Zasadnicze pytanie: jaki jest cel? Jeżeli " robienie" to ok, może
    > być i Cobol lub APL. Efektywność i zmarnowany czas bez znaczenia.
    > Jeżeli "zrobienie" (w określonym czasie, ograniczonymi siłami i
    > na profesjonalnym poziomie) - to po prostu trzeba wybrać
    > optymalne narzędzia - i nie ma miejsca dla zabytków takich jak
    > Delphi. Sentymenty na bok.

    Mi nie chodzi o sentymenty. Mi chodzi o to jak firma Embarcadero czy jak
    ona sie teraz zwie zniszczyła dobry produkt jakim był Delphi. Za to
    wskazuje na Lazarus bo według mnie jest to "bardzo dobry produkt" biorąc
    pod uwagę ilość sił i środków wsadzonych w ten projekt.

    Tylko tyle i aż tyle.