    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: PR - bezsensy taryfowe
    Date: Wed, 7 Mar 2018 11:07:45 +0100

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości
    news:5a9f872f$0$658$65785112@news.neostrada.pl...
    > Zaś (zgaduję) do Budapesztu mogła być możliwość skorzystania z usługi
    > tamtejszego operatora, więc Tepsa musiała z nim konkurować. Gdy jest
    > konkurencja (obojętne w czym) to zawsze korzysta na tym konsument!

    Nie przypuszczam - to jeszcze były stare czasy i nawet na logikę, Budapeszt
    i Katowice z Warszawy startowały w jednej relacji (mogę się mylić, nie mam
    szczegółowych danych), następnie było to rozwidlane. Więc jeśli, to raczej
    jednak Madziarzy byli drożej, bardziej stawiałbym na jakieś rozliczenia
    grupowe, czy jak im tam, gdzie usługę kupowano hurtem i taniej wychodziło do
    Budapesztu. Konkurencją bezpośrednio mi to jeszcze nie pachniało.
    Oczywiście, dla konsumenta dobrze. Ale relacja do rzeczywistych kosztów już
    wtedy musiaa byc z Kosmosu wzięta.

    > Jednak (jak już wskazywałem), linia do Katowic mogła być faktycznie
    > "droższa" (w kontekście ponoszonych przez operatora kosztów), więc
    > musiał on te "absurdalne" ceny tak właśnie ustawić.

    Nie sądzę, raczej rozliczenia.

    > Ale z trzeciej (ogólnej) strony jest tak, że jeżeli widzimy jakieś takie
    > absurdy, to najczęściej nie jest to ani głupota, ani sabotaż, lecz ktoś
    > dobrze ustawiony trzepie na tym niezłą kasę. Co *zawsze* wiąże się z

    O, to już prędzej.

    > interwencjonizmem państwowym, i nie byłoby możliwe (na dłuższą metą) w
    > warunkach w pełni wolnego rynku!

    Dość szybko dało się zauważyć, że rozbieżność między rzeczywistymi kosztami,
    a ceną relacji, przybierała nieraz absurdalne wartości. Choćby wspominane
    już wcześniej przeze mnie połączenie Białystok-Siemiatycze (55xxxx OIDP z
    Białego) dla abonenta było o połowę tańsze, niż do miejscowości pomiędzy
    nimi. Były to jeszcze relacje z teletransmisją starego typu i z pewnością do
    miasta pośrodku fizyczny koszt łącza był mniejszy, niż między Białym a
    Siemiatyczami.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...