    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Parownik klimy.
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sat, 3 Nov 2018 18:13:27 +0100

    Dnia Sat, 3 Nov 2018 08:46:54 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Takie mam wrażenie że Skandynawia woli latem nie wysuszać powietrza.

    Dania, czy bardziej na polnoc ?

    > Na dachach stoją wielkie centrale klimatyzacyjne, a jakże. Upał
    > latem jest, klima chodzi, ale w biurze miło się siedzi i nos nie
    > zasycha. Natomiast kraje bliżej równika kojarzą mi się ze stojącymi

    Ale rownikowe suche czy rownikowe wilgotne ?

    > w pomieszczeniach, słupkowatymi klimatyzatorami (LG Whisen) które
    > suszą powietrze niemiłosiernie, bo tam się mieszczą tylko takie
    > malutkie wymienniczki. Na ulicach wszędzie kapie z rurek od tych
    > parowników.
    > Co kraj to obyczaj.

    No coz, pare rzeczy moze wplynac:
    -jak powietrze jest suche, to moze byc cieplej - organizm sam sobie
    reguluje poceniem,

    -w niektorych krajach powietrze z natury bardzo wilgotne - musi z
    rurek kapac.

    -jak sie systematycznie projektuje budynek, z centralna klimatyzacja,
    to mozna dac taka z odpowiednim nawilzaniem ..

    Ma ten Whisen czesc zewnetrzna ? Bo reklamuja jakby nie mial.

    J.