  • 151. Data: 2020-02-17 04:51:52
    Temat: Re: Partycja odzyskiwania
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e48fcbc$0$17355$6...@n...neostrada.pl

    > Nie tylko AOMEI zachwalam, prawie każdy program tego typu jest dobry do zakładania
    partycji, a generalnie wszystkie (no, może poza
    > MiniTool) do kitu jeżeli chodzi o możliwości gospodarowania wolnym miejscem na
    dysku.

    MiniTool gospodaruje miejscem przed partycją tak samo jak AOMEI.
    (prawie tak samo -- ale nie jest to dobre miejsce do wyjaśnień i sporów)

    Użyj choć raz partycjonera... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 152. Data: 2020-02-17 12:26:04
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e48fdbe$0$17365$6...@n...neostrada.pl

    > Istnieje.

    > Toteż instalowałem na pustym dysku i kopiowałem na dysk docelowy.

    > Jest wybór później -- podczas kopiowania.

    To akurat chyba mało kogo obchodzi. Użytkownik zasadniczo wkłada dysk
    instalacyjny do napędu i instaluje.

  • 153. Data: 2020-02-17 12:26:49
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e48fcbc$0$17355$6...@n...neostrada.pl

    > MiniTool gospodaruje miejscem przed partycją tak samo jak AOMEI.
    > (prawie tak samo -- ale nie jest to dobre miejsce do wyjaśnień i sporów)

    MiniTool ma (przynajmniej teoretycznie bo nigdy nie korzystałem)
    pokrętło którym można wybrać i ustawić rozmiar pustej przestrzeni.
    Natomiast w mojej wersji AOMEI nie widzę nic takiego.

    > Użyj choć raz partycjonera... ;)

    Namiary na tą opcję w AOMEI poproszę.

  • 154. Data: 2020-02-17 13:51:59
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 17 Feb 2020 12:26:49 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e4a7874$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    od Trybun <L...@j...cb> :

    >MiniTool ma (przynajmniej teoretycznie bo nigdy nie korzystałem)
    >pokrętło którym można wybrać i ustawić rozmiar pustej przestrzeni.
    >Natomiast w mojej wersji AOMEI nie widzę nic takiego.

    Masz tam tabelkę, wolne miejsce przed(wielokrotność megabajta lub gigabajta), rozmiar
    partycji(wielokrotność megabajta/gigabajta) wolne miejsce za(miejsce na pozostałe
    partycje), tak samo jest w Aiomei. Suwaki są do dupy. W Gparted jest dodatkowo align
    to(ustawić na MiB).

  • 155. Data: 2020-02-17 23:18:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e4a7874$0$557$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > korzystałem) pokrętło którym można wybrać i ustawić
    > rozmiar pustej przestrzeni. Natomiast w mojej wersji

    Pod tym względem i AOMEI, i MiniTool, i masa innych oferuje
    to samo i w ten sam (albo prawie w ten sam) sposób.

    Poszczególne wersje mogą między sobą różnić się mocniej niż różne
    programy między sobą. Pierwszy rzut oka może być mylący -- bo
    kolejna wersja może wyglądem przypominać program konkurencji
    lepiej, niż swą poprzednią wersję...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 156. Data: 2020-02-17 23:19:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e4a7847$0$557$6...@n...neostrada.pl

    > To akurat chyba mało kogo obchodzi. Użytkownik
    > zasadniczo wkłada dysk instalacyjny do napędu
    > i instaluje.

    Dwuwarstwowy czy dwustronny? -- chyba 64W10
    na ,,zwykłej'' DVD nie pomieścisz... ;)

    Mam swoje zasady -- minimalizowanie problemów.
    [zapewne dlatego, że mam słabe zdrowie, przez
    co mam mało czasu...]

    IMO przeciętny użytkownik tuż po kupnie laptopa
    instaluje Win z tego, co ma na dysku i przechodzi
    do gier... ;) Po latach wywala laptop do śmietnika
    (gdyż klejenie skorup jest czasochłonne a zyski
    z tego nieduże -- chyba głównie satysfakcja)
    i kupuje nowy laptop, z nowym systemem (zupełnie
    nowym -- jak W10 jest nowym względem WXP)
    i nie grzebie w śmietniku... ;)

    Luźne (niekiedy połamane) zawiasy, niepewne zasilanie,
    zużyty akumulator, starta klawiatura, przestarzałe
    rozwiązania (brak: HDMI, M.2, USB3) itd. -- oto uroki
    starca...

    -=-

    Odreanimowałem Overmaxa i Fujitsu-Siemensa...

    -=-

    W jakim celu przeciętny użytkownik miałby reinstalować Win?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 157. Data: 2020-02-17 23:20:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e48fd11$0$507$6...@n...neostrada.pl

    > Chodzi o wywołanie niemożliwości zainstalowania Windows
    > za pomocą galimatiasu w MBR, a nie unikaniu tego. ;-)

    Co byś uczynił, gdyby Ci ktoś obrócił książkę ,,do góry nogami''?
    [dla mnie to mały problem -- mógłbym tego nie zauważyć, a nawet
    mógłbym mieć problemy z czytaniem nieobróconych książek leżących
    pomiędzy obróconymi, jak już bywało...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 158. Data: 2020-02-18 15:07:12
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    > [dla mnie to mały problem -- mógłbym tego nie zauważyć, a nawet
    > mógłbym mieć problemy z czytaniem nieobróconych książek leżących

    Wątpię abyś miał do czynienia z komunikatem przy ładowaniu XP "błąd
    ładowania systemu" po próbach "naprawy" MBR windowsowymi "fixami".

  • 159. Data: 2020-02-18 15:07:53
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    >
    > Odreanimowałem Overmaxa i Fujitsu-Siemensa...
    >
    > -=-
    >
    > W jakim celu przeciętny użytkownik miałby reinstalować Win?

    Bez obawy, 10ka mieści się z dużą rezerwą na DVD.

    Chyba muszę być nieprzeciętny, bo laptopa kupiłem raz i to wystarczy.
    Nie leży mi wybitnie ten wynalazek.

    Windows ma to do siebie że z czasem chodzi coraz słabiej, a jedyna
    skuteczna kuracja to reinstalacja.

  • 160. Data: 2020-02-18 15:09:03
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 17.02.2020 o 13:51, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    > partycje), tak samo jest w Aiomei. Suwaki są do dupy. W Gparted jest dodatkowo

    Jasne, jak to mówią - najciemniej pod latarnią. Wystarczy dokładnie się
    przyjrzeć, i zobaczyć że wszystkie programy do partycjonowania mają
    opcję ustawiania wolnej przestrzeni. W Easus czy Minitool jest to
    wybieranie czy wpisywanie pożądanych wartości, natomiast w AOMEI stary
    dobry suwak,. Tym nie mniej wszystko jest proste i jasne, zaprawdę nie
    wiem sam jak mnie dopadła ta pomroczność jasna.. ;-) Dzięki za info i
    zainteresowanie tematem.