  • 41. Data: 2020-02-04 14:28:45
    Temat: Re: Partycja odzyskiwania
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 04.02.2020 o 11:52, ąćęłńóśźż pisze:
    > No to wejdź na stronę producenta Twojego SSD i sprawdź, co to jest
    > over-provisioning.

    Nie ma nic o tym. Pobrałem za to oprogramowanie firmowe do diagnostyki..
    Wydaje się że z dyskiem wszystko ok.

  • 42. Data: 2020-02-04 14:32:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jesteś strasznym płaczkiem.
    Na świecie są dziesiątki milionów Win 10 na SSD, a Ty płaczesz i płaczesz.
    Ogarnij się.
    I RTFM.

    -----

  • 43. Data: 2020-02-04 14:42:22
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 4 Feb 2020 14:28:28 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e39717c$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    od Trybun <L...@j...cb> :

    >A to GPT to jakie korzyści?

    Z punktu widzenia dysku typ partycji nie ma znaczenia, dysk nie wie czy to GPT czy
    MBR.
    MBR - dyski do 2GiB
    GPT - dyski >2GiB
    GPT - więcej niż 4 partycje, nawet setki(MBR max 4)

  • 44. Data: 2020-02-04 14:59:42
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 04.02.2020 o 14:32, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jesteś strasznym płaczkiem.
    > Na świecie są dziesiątki milionów Win 10 na SSD, a Ty płaczesz i
> [...]

    Sam wiesz gdzie mam twoją opinię o sobie. Pytanie było proste - odpowiesz?

  • 45. Data: 2020-02-04 15:01:33
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 04.02.2020 o 14:42, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    > MBR - dyski do 2GiB
    > GPT - dyski >2GiB
    > GPT - więcej niż 4 partycje, nawet setki(MBR max 4)

    Czyli jak dla mnie  w sumie do niczego to niepotrzebne i nic nie
    wnoszące...  A tu ci radzą - "zrób GPT":-

  • 46. Data: 2020-02-04 15:20:43
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 4 Feb 2020 14:28:45 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e39718d$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    od Trybun <L...@j...cb> :

    >Nie ma nic o tym. Pobrałem za to oprogramowanie firmowe do diagnostyki..
    >Wydaje się że z dyskiem wszystko ok.

    OP dla dysku SSD to obszar, do którego system operacyjny nie będzie bezpośrednio
    zapisywał danych.
    Wewnętrzny OP jest pilnowany przez firmware dysku i nie jest widoczny dla systemu,
    natomiast "zewnętrzny" to może być niespartycjonowane miejsce czy zarezerwowana
    partycja
    typu RAW(można, tak jak ja robię, zostawiać miejsce między partycjami, na przykład
    partycja 1 - puste miejsce 8GB - partycja 2 i tak dalej).
    Warunek - taki obszar między partycjami lub partycja RAW musi być całkowicie
    pusta(nie
    zapełniona danymi, inaczej nie będzie pełniła roli obszaru OP).
    Ten obszar(OP) to coś w rodzaju zapasowego miejsca, które może być wykożystane przez
    firmware dysku do operacji scalania danych czy szybkich zapisów blokowych, co daje
    nawet
    kilkunasto procentowy wzrost wydajności i dodatkowo zmniejsza zużycie
    nośnika(przynajmniej w teorii).

  • 47. Data: 2020-02-04 16:40:33
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To nie ma znaczenia, bo w SSD to nie jest fizycznie "pomiędzy partycjami".

    -----

  • 48. Data: 2020-02-04 16:41:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Podyskutuj sobie ze swoim alter ego, czyli Animką.

    -----

  • 49. Data: 2020-02-04 16:56:13
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-02-04 o 10:59, Trybun pisze:
    > Już myślałem że 10ce wybitnie nie służą dyski SSD, ale wpadłem na pomysł
    > żeby pobrać najnowszą wersję, no i wygląda że był to strzał w  nomen
    > omen - dziesiątkę, żadnych aktualizacji i (jak na razie) 10 śmiga aż miło.

    Możesz podać linka skąd pobrałeś?

    --
    animka

  • 50. Data: 2020-02-04 18:31:59
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 4 Feb 2020 16:40:33 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e399071$1$555$65785112@news.neostrada.pl>
    od ąćęłńóśźż <...@...pl> :
    >To nie ma znaczenia, bo w SSD to nie jest fizycznie "pomiędzy partycjami".

    Ma znaczenie dla systemu, bo on to widzi między partycjami, w efekcie można swobodnie
    rozszerzać wszystkie partycje w miarę potrzeby, a jak jest jeden obszar OP, to tylko
    partycję poprzedzającą da się przeskalować(bez orania dysku).