  • 51. Data: 2020-02-04 23:45:48
    Temat: Re: Partycja odzyskiwania
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 04.02.2020 o 16:56, Animka pisze:

    > Możesz podać linka skąd pobrałeś?

    Ty, taka wszystko wiedząca i nie wiesz skąd?
    Jest jedno źródło - serwer Microsoftu
    https://www.microsoft.com/pl-pl/software-download/wi
    ndows10

    --
    Czarek

  • 52. Data: 2020-02-05 00:21:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e393fee$0$521$6...@n...neostrada.pl

    > Nie ma mowy o GPT, mam tradycyjny układ partycji.
    > Nawet nie wiedziałbym jak się za to GPT zabrać.

    Tak, jak za MBR. Ja kopiowałem z GPT (bo tak sklep
    zainstalował) na MBR, bo wolę MBR. GPT zamierzam
    zamienić na MBR, ale wciąż brakuje mi czasu...
    Zamiana wprawdzie trwa chwilę, ale chcę asekurować
    się, a skopiowanie wszystkiego zajmie sporo czasu...
    (poza systemowymi mam też inne partycje na dyskach
    a doświadczenie mówi, że niekoniecznie zamiana GPT
    na MBR przebiega bezboleśnie)

    Kopiowałem też (co najmniej dwa razy) z GPT na MBR.
    Same partycje systemowe (z W10) są dokładnie takie
    same, nie licząc podpisów i stosownych wpisów
    w rejestrze, ale te różnice są też w wypadku
    kopiowania z MBR na MBR czy z GPT na GPT...
    Po prostu Win jakoś musi odróżniać partycje, by
    stosownie je politerować. [literatura to podstawa!]

    BTW -- literatura Visty/W7/W8/W10 jest znacznie lepsza
    niż literatura WXP, zaś literatura WXP jest znacznie
    lepsza niż literatura DOS/W3.xx/Wfwg/W95/W98/WME...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 53. Data: 2020-02-05 00:25:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e39401b$0$521$6...@n...neostrada.pl

    > Home, 3 x Home.

    Ostatecznie udało się czy poległeś jak Pszemol?

    IMO SSD niewiele różni się od HDD podczas instalowania
    systemu (poza sterownikami, czasem dostępu, transferem
    itd.) skąd zatem problemy okołoinstalacyjne?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 54. Data: 2020-02-05 00:31:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" 2...@4...com

    > MBR - dyski do 2GiB
    > GPT - dyski >2GiB
    > GPT - więcej niż 4 partycje, nawet setki(MBR max 4)

    2 TB, nie 2 GB
    4 podstawowe, nie 4 w ogóle

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 55. Data: 2020-02-05 00:33:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Czarek" 5e39f41f$0$17350$6...@n...neostrada.pl

    > Ty, taka wszystko wiedząca i nie wiesz skąd?
    > Jest jedno źródło - serwer Microsoftu
    > https://www.microsoft.com/pl-pl/software-download/wi
    ndows10

    Animka nie pyta 'skąd?' -- to wie, ale 'jak?'.
    Trzeba zasymulować inny system niż W10 itp.
    (można WXP -- symulantów można znaleźć w necie)

    Ostatecznie można pobrać spod WXP lub Androida...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 56. Data: 2020-02-05 00:41:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e39717c$0$511$6...@n...neostrada.pl

    > A to GPT to jakie korzyści?

    - dysk może mieć więcej niż 2 TB i więcej niż 4 partycje podstawowe
    [w pewnym sensie ma 0 podstawowych -- wszystkie są ,,logiczne'']

    - w razie padu kompa trudniej odczytać GPT na kompie z MBR
    (same partycje są takie same wewnątrz, więc odczytanie
    nie jest niemożliwe, ale jest lekko trudniejsze)

    - potrzebna jest dodatkowa partycja z bootem a zakładanie
    bootów bezpośrednio na partycje systemowe jest trudniejsze
    (tego nie potrafię -- używam EasyBCD) więc w razie padu
    tej dodatkowej partycji można mieć trudności pomimo tego,
    iż cały W10 jest sprawny

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 57. Data: 2020-02-05 00:43:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e394063$0$521$6...@n...neostrada.pl

    > Tak że jedyne co Ci mogę doradzić o ile masz zamiar
    > instalować to pobierz najnowszą wersję 10ki. Te
    > starsze z późniejszymi aktualizacjami to proszenie
    > się o problemy.

    32W10 ściągnąłem kiedyś, aby zainstalować na netbooku;
    64W10 nie ściągałem, więc wybory nie mam.

    32W10 zainstalował się i na netbooku emachines, i na
    notebooku F-S (na HDD) i chyba zaktualizował się do
    najnowszej wersji na netbooku.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 58. Data: 2020-02-05 07:56:52
    Od: Czarek <c...@n...fm>

> [...]
    > Trzeba zasymulować inny system niż W10 itp.
    > (można WXP -- symulantów można znaleźć w necie)
    >
    > Ostatecznie można pobrać spod WXP lub Androida...

    Spadaj.
    --
    Czarek

  • 59. Data: 2020-02-05 13:04:20
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    > niż literatura WXP, zaś literatura WXP jest znacznie
    > lepsza niż literatura DOS/W3.xx/Wfwg/W95/W98/WME...

    Też wolę MBR. Tzn nie mam nic przeciwko GPT, ale wolę posługiwać się
    czymś co znam. W wielu programach do partycjonowania są opcje konwersji
    do GPT, ale jakoś nigdy mnie to nie kusiło.

    Ale o co chodzi z tym literowaniem? "C" to dla Windy podstawa i tyle..

  • 60. Data: 2020-02-05 13:07:22
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 04.02.2020 o 15:20, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    > partycja 1 - puste miejsce 8GB - partycja 2 i tak dalej).
    > Warunek - taki obszar między partycjami lub partycja RAW musi być całkowicie
    pusta(nie
    > zapełniona danymi, inaczej nie będzie pełniła roli obszaru OP).
    > Ten obszar(OP) to coś w rodzaju zapasowego miejsca, które może być wykożystane
    przez
    > firmware dysku do operacji scalania danych czy szybkich zapisów blokowych, co daje
    nawet
    > kilkunasto procentowy wzrost wydajności i dodatkowo zmniejsza zużycie

    No dobrze, mniej więcej juz wiadomo o co chodzi. Pytanie teraz jak sie
    za to zabrać gdy przyjdzie czas na sformatowanie SSD i ustawianie go od
    nowa? Są do tego jakieś programy?