  • 71. Data: 2020-02-05 17:22:14
    Temat: Re: Partycja odzyskiwania
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 5 Feb 2020 00:33:58 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    Animka:
    > Możesz podać linka skąd pobrałeś?

    Inteligentny inaczej:
    > Animka nie pyta 'skąd?' -- to wie, ale 'jak?'.

    Załóż w końcu tego bloga zamiast tak pierdolić po próżnicy...

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 72. Data: 2020-02-05 17:29:41
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 05.02.2020 o 17:22, Roman Tyczka pisze:
    > On Wed, 5 Feb 2020 00:33:58 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    >

    > Animka:
    >
    > Inteligentny inaczej:
    >
    > Załóż w końcu tego bloga zamiast tak pierdolić po próżnicy...

    Założył tylko mu się miejsca popierd...y i tu sam do siebie pisze.
    Rozdwojenie jaźni czy jakaś inna pomroczność jasna?

    --
    Czarek

  • 73. Data: 2020-02-06 01:20:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" 5e3ab02a$1$554$6...@n...neostrada.pl

    : GPT jest znacznie bardziej bezpieczna.

    Mam zdanie przeciwne.

    : Bo w odróżnieniu od MBR nie trzyma tego w jednym
    : miejscu tak, że łatwo było uszkodzić.

    Możesz skasować to ,,jedno'' miejsce bez
    tracenie czegokolwiek poza czasem (kilku
    chwil) na odbudowę.

    - w GPT strata partycji wpływa na inne partycje
    - każdy PeCet czyta MBR, ale tylko nowsze czytają GPT

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 74. Data: 2020-02-06 01:23:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" 2...@4...com

    > Racja, myślałem o TiB a wpisałem GiB, co do partycji
    > extended, to ich nie stosuję(to proszenie się o kłopoty).

    GPT to właśnie extended.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 75. Data: 2020-02-06 01:26:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" p...@4...com

    > Zwykłe poprawki zajmują mało, ale podniesienie wersji
    > z ,przykładowo, 1803 na 1903 to kilka gigabajtów.

    Albo i więcej niż kilka!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 76. Data: 2020-02-06 01:30:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" u...@4...com

    > Trim(z linuxa można to zrobić

    TRIM można dać spod czegokolwiek.

    > zostawiając między partycjami wolne miejsce(4-8 GiB),

    IMO 10% dysku.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 77. Data: 2020-02-06 01:46:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5e3aaf42$0$17361$6...@n...neostrada.pl

    > Też wolę MBR. Tzn nie mam nic przeciwko GPT,
    > ale wolę posługiwać się czymś co znam. W wielu
    > programach do partycjonowania są opcje konwersji
    > do GPT, ale jakoś nigdy mnie to nie kusiło.

    Konwertowanie raz popsuło mi zawartość dysku.
    Na szczęście to był tylko test.

    > Ale o co chodzi z tym literowaniem? "C" to
    > dla Windy podstawa i tyle..

    Mając kilka systemowych -- trzeba wiedzieć, która jest właściwą.
    WXP potrafi mylić się niemiłosiernie lub miłosiernie.

    () część siebie (część plików rejestru) widzi na tej,
    część na innej partycji -- niemiłosiernie, bo psuje
    inną partycję systemową (modyfikuje pliki rejestru
    innej partycji systemowej, myśląc, że modyfikuje
    swoje pliki rejestru)

    () da dwie różne literki tej same partycji -- miłosiernie,
    bo nie psuje innej partycji systemowej

    W10 jest pod tym względem lepszy.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 78. Data: 2020-02-06 02:30:10
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-02-04 o 23:45, Czarek pisze:

    > Ty, taka wszystko wiedząca i nie wiesz skąd?
    > Jest jedno źródło - serwer Microsoftu
    > https://www.microsoft.com/pl-pl/software-download/wi
    ndows10

    Myślałam, że jest jeszcze jakieś inne źródło.
    To narzędzie mnie nie odpowiada. Na dodatek trzeba wlączyć Windows
    Update chyba. Już raz to robiłam i na Win 10 miałam same śmieci szpiegi.

    --
    animka

  • 79. Data: 2020-02-06 09:30:17
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 05.02.2020 o 13:54, MF pisze:

    > Eee, Ty tak poważnie? Poprawki zawierają przede wszystkim nowe,
    > poprawione wersje już istniejących plików systemowych plus jakieś
    > skrypty dopisujące coś do rejestru, mówiące systemowi, jaki plik
    > systemowy ma zastąpić po restarcie nowym, wypakowanym gdzieś do tempa
    > itd. W aktualnym systemie już są najnowsze pliki, te z poprawek, więc
    > i rozmiar instalki za bardzo się nie zmienia.

    Jak najbardziej poważnie. Niejasności dotyczą również programów typu
    antywirus, - instaluje starszy zaczyna się pobieranie czegoś (podobno
    sygnatur) znacznie przewyższające rozmiar samego programu, instaluje
    nowszy - rozmiar normalny a nic nie trzeba pobierać...

    Piszesz to jakby po tych aktualizacjach był to już zupełnie nowy system,
    a jednak modyfikacja aktualizacyjna dotyczy tylko wybranych elementów.

  • 80. Data: 2020-02-06 09:31:20
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 05.02.2020 o 14:03, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    > doszła do mnie wiadomość <5e3aaff8$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    > od Trybun <L...@j...cb> :

    > Upierdliwe i nie warte zachodu, wzrost wydajności nie jest jakoś specjalnien
    > widoczny(raptem max 20% dla dysku, bez pomiarów stoperem tego nie zobaczysz).
    > Zamiast formatowania dla ssd stosuje się Secure Erase lub Trim(z linuxa można to
    zrobić
    > dla całego dysku blok za blokiem). Po tej operacji jest pewność, że dysk jest
    pusty(nie
    > ma na nim śmieciowych danych).
    >
    > Trim całego dysku z Linuxa robisz za pomocą:
    ml
> [...]
    >
    > Następnie rozplanowujesz sobie partycje i partycjonujesz dysk wg tego schematu,
    > zostawiając między partycjami wolne miejsce(4-8 GiB), te wolne miejsca będą pełnić
    rolę
    > OP(można też będzie za ich pomocą powiększać jakieś partycje w miarę potrzeby).
    > Do tej pory jakieś 30 minut roboty dla obeznanego z tematem.
    > Teraz instalujesz wszystkie systemy(czasem będzie potrzeba zmiany bootującej
    partycji).
    > Linux instalujesz na końcu, GRUB instalujewsz w MBR, reszta systemów zostanie
    > automatycznie dodana do startowego menu Gruba.

    Już wstępnie widzę że to może być problematyczne. Nie znam programu
    którym można tak precyzyjnie zarządzać dyskami, czyli -partycja -
    miejsce wolne - partycja, wolne miejsce itd. Za to wygląda na łatwą i
    przyjemna operację przy kombinacji 1 dysk - jeden system.