  • Data: 2016-09-28 11:00:18
    Temat: Re: Pascal - ankieta
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-28 o 08:29, slawek pisze:

    > nic w
    Wtedy przygarnie Cię społeczność Delphi/FPC, która jest o prawda
    znacznie mniejsza, ale nie aż tak mała, żeby napisać że nie istnieje.

    > Na przykład:
    >
    > 1. Duże pieniądze (asembler, Cobol), bo trudno o dobrych specjalistów.
    Prawda, tak samo jest w Delphi.

    > 2. Niszowe zastosowania (Mathematica, Prolog, LabView), bo nie ma nic
    > lepszego akurat do tego do czego dany język się stosuje.
    Podobnie było, ale to już przeszłość.
    Chociaż dalej daje radę - chodzi o Delphi i szybkie prototypownie
    aplikacji bazodanowych, które działają produkcyjnie.

    Załóżmy taki przykład; jeśli doskonale znam Delphi oraz "tak sobie" inne
    środowiska, to do rozwiązania problemów mam wybrać np. Javę tylko
    dlatego, że Pascal jest passe?
    Mimo, że mogę w nim rozwiązać swój problem szybciej i co najmniej równie
    dobrze w Delphi niż w czymś innym?

    > 3. Istniejący kod (Fortran), bo po co wynajdywać LAPACK na nowo.
    Tu napisałbym, że jest mnóstwo legacy systemów napisanych w Delphi,
    które mają się dobrze i nie chcemy przenosić ich na nic innego, ponieważ
    to co jest, działa dobrze.

    > 4. Dostępność (VBA, BASCOM), bo akurat jest.
    O ile VBA jest, o tyle BASCOM to trzeba se zakupić.
    Zamiast BASCOM:
    http://www.mikroe.com/mikropascal/
    Może być?

    > 5. Udogodnienia (Ratfor, Coffee Script).
    > Itd. Itp.
    DWS, PAXCompiler, PascalScript, Smart Mobile Studio, Elevate WEB
    Builder, itd, itp.

    > Pascal nie spełnia powyższych.
    Naprawdę?
    No nie wydaje mi się.