  • Data: 2019-05-16 08:14:09
    Temat: Re: Pasek
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 15 maja 2019 23:07:57 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:

    > Statystyki pokazują, że jest znacznie lepiej.

    Ale nie pokazuja czemu.

    Np. tu:
    https://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roa
    dsafety/files/pdf/statistics/dacota/bfs20xx_pedestri
    ans.pdf

    Niby mamy prawie 3x tyle co francja. Ale osob starszych wsrod zabitych mniej.
    Podobnie dzieci.

    Czyli co? Kierowcy celuja w doroslych tylko?

    FR 5% 52% 43%
    PL 2% 36% 62%

    Prawda jest pewnie inna: Dorosli w krajach europy wschodniej po prostu wiecej chodza
    zamiast jezdzic autami. Szczegolnie wieczorami. I sa rozjezdzani.

    Pora dnia:
    0-4 4-8 8-12 12-16 16-20 20-24
    FR 9% 13% 25% 16% 25% 12%
    PL 6% 12% 12% 10% 39% 22%

    Rowno caly tydzien:
    P W S C P S N
    FR 15% 17% 14% 11% 15% 16% 12%
    PL 14% 14% 14% 13% 18% 16% 11%

    I nieco bardziej w zime.
    s-m k-c l-w p-g
    FR 23% 20% 24% 34%
    PL 24% 16% 19% 41%

    Oswietlenie:

    FR 23% 0% 15% 0% 1% 56% 4% 0%
    PL 30% 0% 30% 0% 0% 29% 11% 0%

    trzecia kolumna to ciemnosc i swiecace latarnie.
    szosta to dzien
    siodma poranek/wieczor

    Na moje to nie wina tego ze zle jezdzimy. Tylko tego ze mamy szybciej ciemno i ludzie
    wiecej chodza wieczorami bo nie maja aut.

    a jak jezdza z punktu widzenia pieszego nieco wiem, roznicy nie odczuwam zbytniej.
    Tak nie ufam polskiemu kierowcy jak i holenderskiemu, francuskiemu jak i
    amerykanskiemu czy kanadyjskiemu. Jezdza tak samo nieprzewidywalnie.

    Irlandzkich nie mialem za bardzo okazji pocwiczyc bo tam gdzie siedzialem aut
    jezdzilo tak malo jak u nas za PRL.

    Jedyna roznica jaka widze jest taka ze na malych uliczkach w Polsce sie jedzie i sie
    nie zatrzymuje przed pieszymi. Na zachodzie to robia.
    Ale tam te uliczki sa zazwyczaj bardzo spokojne. A u nas na nich jest zazwyczaj spory
    ruch.

    Na zachodzie jak jest ulica ruchliwa to mozna stac do usranej smierci i strumien aut
    sie nie zatrzyma, a jak jest przerwa to jak sie idzie to widac ze auta nie zwalniaja.

    Podobnie z punktu widzenia rowerowca. Tak samo unikam drog w Polsce jak i poza
    Polska. Jedyna roznica jest taka ze jadac osiedlowkami w Polsce mam spory ruch a na
    zachodzie jest on mniejszy, bo zazwyczaj ruch glowny jedzie ulicami poza osiedlowymi.