-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!not-for-mail
From: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Pękajšce szyny - siła natury, czy niedbalstwo ?
Date: Thu, 8 Jan 2009 16:58:52 +0100
Organization: http://news.icm.edu.pl/
Lines: 25
Message-ID: <gk57ru$c8t$1@achot.icm.edu.pl>
References: <gjvndh$p6e$1@inews.gazeta.pl>
<n...@4...com>
<1...@r...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: chello089078056134.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: achot.icm.edu.pl 1231430334 12573 89.78.56.134 (8 Jan 2009 15:58:54 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Jan 2009 15:58:54 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:22475
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:13fd2c28-f9c5-4765-ada2-d149839e9322@r15g2000pr
h.googlegroups.com...
On 8 Jan, 08:11, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> On Tue, 6 Jan 2009 13:47:30 +0000 (UTC), PL(N)umber_One wrote:
> >Spore kłopoty PKP. Ciekaw jestem, czy istnieją jakieś znane i
> >praktykowane
> >rozwiązania techniczne. W wielu krajach bardzo ostre zimy nie należą do
> >wyjątków. Czy zatem plaga pękających torów, to tylko nasze zmartwienie ?
>
> Poczytac niemiecka prase - pod Dreznem bylo wczoraj -29 :-)
>
> A nawiasem mowiac - wbrew temu czego w szkole ucza, to szyny na PKP sa
> teraz spawane i w odcinkach po rzedu 500m.
> Skoro są nieskończenie długie, to rozszerzalność cieplna nie skutkuje
> zmianą długości, tylko wewnętrznym naprężeniem. Kto na ochotnika
> porachuje ile megapaskali się wygeneruje w szynie przy zmianie
> temperatury z +50C do -35C? A może nawet więcej?
W ciągu 6 miesięcy?
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
Nie każdy Żywiec to piwo...
Następne wpisy z tego wątku
- 08.01.09 16:01 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:04 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:06 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:18 Konrad Anikiel
- 08.01.09 16:38 WM
- 08.01.09 16:55 Konrad Anikiel
- 08.01.09 17:11 w...@g...com
- 08.01.09 18:24 WM
- 08.01.09 18:39 Konrad Anikiel
- 08.01.09 19:18 Konrad Anikiel
- 08.01.09 20:23 w...@g...com
- 08.01.09 20:43 Mateusz Nowaczyk
- 08.01.09 21:06 J.F.
- 09.01.09 07:01 WM
- 09.01.09 09:01 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=