  • 111. Data: 2016-06-28 22:41:38
    Temat: Re: Perfect - Ale w koło jest wesoło... Skąd takie słowa?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 28 Jun 2016 21:12:35 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Jeden problem z tym był - układ praktycznie nie do zdobycia.
    Legendy
    > chodziły, że ktoś to widział w sklepie :)

    A w ogóle to był oficjalnie dostępny? Pamiętam wtedy tą frustrację:
    publikują prosty schemat ale układ niedostępny...

    --
    Marek

  • 112. Data: 2016-06-28 22:50:42
    Od: b...@g...com

    użytkownik HF5BS napisał:
    > OT czy nie OT?
    > Bo chyba nie muszę tłumaczyć, o jakie słowa mi chodzi... i skąd się wzięły?
    > :)

    W telewizorni czasem mówią o kulturze pracy w różnych
    państwach, u kapitalisty moralnie naganne jest
    tak ściąganie na egzaminach, jak też wynoszenie
    jednej śrubki z miejsca pracy. Można wywnioskować
    że za PRLu było odwrotnie.

    Patrz punkt 6 i 7
    http://i1.ryjbuk.pl/889a36bb1678c75ea6affa913b0dbff6
    bb144299/7-cudow-w-polsce-jpg

  • 113. Data: 2016-06-28 23:24:46
    Od: ajt <a...@a...com.pl>

    W dniu 2016-06-28 o 21:12, sundayman pisze:
    > albo gry na układach AY. Np AY-3-8610, czy 8500 opisane w
    > Radioelektroniku chyba w 81 roku.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=eAEExRj7ugE
    >

    > Jeden problem z tym był - układ praktycznie nie do zdobycia. Legendy
    > chodziły, że ktoś to widział w sklepie :)

    Nie było aż tak źle. W tym samym czasie w Radioelektroniku ogłaszał się
    gość, który je (8500) sprzedawał. Kupiłem, zrobiłem grę i nawet działała :)
    Gdzieś toto jeszcze leży w piwnicy...
    Andrzej
    www.radom.city

  • 114. Data: 2016-06-28 23:29:09
    Od: b...@g...com

    użytkownik HF5BS napisał:

    > Zdaje mi się, że w którymś Radioelektroniku, czy jakoś tak, w każdym razie
    > czasopismo było polskie, był dość prosty schemat gry "telewizyjnej" na
    > ukladach TTL, z przełącznikiem ustawiającym wersję, gdzie wersja pierwsza,
    > to chyba kwadrat i prostokąt

    Jep, tak było.
    http://ifotos.pl/z/sqwnesq

    Albo sterowanie proporcjonalne na jednym ICku, sztuka kombinowania.
    http://ifotos.pl/z/sqwneqe

  • 115. Data: 2016-06-29 10:19:30
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości

    > Nie było aż tak źle. W tym samym czasie w Radioelektroniku ogłaszał się
    > gość, który je (8500) sprzedawał. Kupiłem, zrobiłem grę i nawet działała :)
    > Gdzieś toto jeszcze leży w piwnicy...

    A pamiętacie, ze tej gry były dwie wersje?
    Jedna, spotykana częściej prywatnie, licząca do 15, gdzie piłka cały czas się
    odbijała, jakoś tak, druga, do 11, gdzie po zakończonym meczu, dla piłki granice
    stawały się przenikalne - nie odbijala się od niczego, aż został zaczęty nowy "mecz".
    Zawsze mnie zastanawiało, skąd to... Wersję do 11 częściej spotykałem w automatach w
    kafejkach różnych.

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

  • 116. Data: 2016-06-29 10:23:35
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    użytkownik HF5BS napisał:

    > Jep, tak było.
    > http://ifotos.pl/z/sqwnesq

    O proszę!
    Dokładnie o tym myślałem!!!
    I chyba to kiedyś zrobię... :P
    No, gdzieś tak z greckiego kalendarza, za ruski miesiac :))

  • 117. Data: 2016-06-29 11:10:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > albo gry na układach AY. Np AY-3-8610, czy 8500 opisane w
    > Radioelektroniku chyba w 81 roku.

    Czy dobrze pamiętam, że na bazie AY-3-8610 robiło się do Spectrusia
    wypasioną kartę dźwiękową?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 118. Data: 2016-06-29 11:19:14
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    użytkownik HF5BS napisał:

    >O proszę!
    >Dokładnie o tym myślałem!!!
    >I chyba to kiedyś zrobię... :P
    >No, gdzieś tak z greckiego kalendarza, za ruski miesiac :))

    Niedługo ciężko będzie znaleźć TV do którego to się da podłączyć.

  • 119. Data: 2016-06-29 11:48:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Czy dobrze pamiętam, że na bazie AY-3-8610 robiło się do Spectrusia
    > wypasioną kartę dźwiękową?

    Nie, to na AY-3-8910. Ja oczywiście tych numerków nie pamiętam, ale gugle
    je znają. Do Spectrusia się nie robiło, bo on tam już był. Ale do innych
    uboższych multimedialnie (ZX-81, Odra 1305) można se było dorobić.

    --
    Jarek

  • 120. Data: 2016-06-29 11:58:48
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Wed, 29 Jun 2016, Adam wrote:

    > Czy dobrze pamiętam, że na bazie AY-3-8610 robiło się do Spectrusia wypasioną
    > kartę dźwiękową?

    Dźwięk do Spektrusia był na AY-3-8910. Ale byłeś blisko :-)

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg