  • Data: 2015-07-08 11:35:42
    Temat: Re: Plazma jak CRT?
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Niania pisze:

    > dlaczego się nie ucieknie? kupiłem nową plazme, starczy mi na kilka lat,
    > w tym czasie może np OLED będzie w przystępnej cenie

    Masz świadomość że OLED to czysty RGB LED? Czyli wracasz do punktu
    wyjścia z jeszcze mocniejszym efektem niebieskiego.

    Metod uzyskania białego światła z LED są 3
    1. Diody RGB wymieszane na matówce - nie stosowane w TV ani monitorach.
    2. UV LED z białym luminoforem - dają szczątkowy ultrafiolet który może
    szkodzić na nadwrażliwe oczy np spawacza.
    3. Niebieskie LED z żółtym luminoforem - mają lekko niebieski odcień,
    zimna barwa, bez problemu można skorygować ustawieniami TV/monitora.
    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html