  • Data: 2017-08-13 09:00:16
    Temat: Re: Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego
    Od: "JoteR" <u...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Akarm" napisał:

    > Też wolałbym z wyłącznikiem. Ale kiedy kupowałem, to jeszcze takich
    > nie produkowali, Unitek Y-1031 to była prawie nowość. ;)
    > Od tego czasu bez problemów odczytał już sporo różnych dysków.
    > Ciekawostka: w sklepie koło mnie kosztował chyba tyle samo, co teraz w
    > promocji, a jednocześnie dużo mniej niż na giełdzie pod Stodołą. Tam
    > potrafili zań krzyczeć nawet ok. 70 zł.

    Ba, mój pierwszy Unitek (starannie pozbawiony oznaczeń i sprzedawany jako
    USB 2.0 IDE Adapter - bez SATA, bo miało być tanio) kosztował mnie 12 lat
    temu nazad całe 43,92 w sklepie w prencypialnym punkcie Stolicy. Miał być do
    jednorazowego przerzucenia danych z uszkodzonego laptopowego dysku, a służył
    dzielnie przez następnych 10 lat (i pewnie nadal działa), zaś zasilacz nadal
    służy do napędzania dysku e-SATA. Pamiętam mój ówczesny zachwyt, gdy okazało
    się, że na podwójnej taśmie potrafi obsłużyć 2 napędy IDE master/slave,
    również w trybie Cable Select. A co do cen w naszym pięknym mieście -
    wczoraj poprosiłem syna, żeby idąc Żelazną wpadł do sklepu z elektroniką i
    kupił kilka LED 3 mm (ceny internetowe - 30-40 gr. za sztukę). Po jakimś
    czasie latorośl dzwoni: "Tata, te niebieskie są po 8 zł - braść?" "Nie,
    spiehdalaść".

    JoteR