    From: "JoteR" <u...@i...eu>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego
    Date: Sun, 13 Aug 2017 10:04:37 +0200

    "knrdz" napisał:

    > Sprawdź jeszcze raz.

    Nie chcę. Bazuję na cenach "sklepowych". Bo udzielanie porad typu "do
    backupu swoich danych kup se dysk na bazarze" uważam za nieodpowiedzialne.

    > Jak wykopie coś na SATA to sobie podłączy bezpośrednio do płyty.

    Dysk wytargany z laptopa (bo np. znajomy wymienił na SSD) też podłączy
    bezpośrednio do płyty? Przydałaby się odpowiedź wątkotwórcy na pytanie, czy
    to jest jednorazowa akcja, czy może planuje podłączać coś jeszcze. Ja na ten
    przykład co i raz coś podłączam, a ostatnio kombinuję, jak podłączyć do
    laptopa dysk SCSI ;->

    > Chyba że wykopie za kolejnych 25 lat, wtedy nie podłączy do ówczesnej
    > płyty, ale i "uniteka" też pewnie nie podłączy, bo USB 3.1 gen 1 będą
    > wówczas w tym samym muzeum w którym są dziś płyty z PATA.

    Pewnie tak będzie.

    > Poważnie, kupowanie czegokolwiek żeby podłączyć dysk 40GB nawet za 30 zł
    > to marnowanie pieniędzy, bo za te same pieniadze można kupić choćby kilka
    > fabrycznie nowych pendrive o łącznej pojemności zbliżonej do tegoż dysku,
    > a o ile wygodniejszych w obsłudze i przechowywaniu, i pewniejszych że nie
    > padną przy kolejnym podłączeniu (czego o 25-letnim dysku powiedzieć się na
    > pewno nie da).

    Z tym 25-letnim to nie przesadzajmy (w 1992 r. dyski miały pojemność liczoną
    w MB), ale generalnie masz rację, podobnie jak Jacek. Tyle, że wątkopodawca
    zadał dość precyzyjne pytanie (po czym zamilkł) i proponuję na tym się
    skupić. Opłacalność finansową zostawny ocenie wątkotwórcy. Jego pieniądze -
    jego decyzja. Ja na jego miejscu chwyciłbym się tego sznurka podanego przez
    kolegę Akarma, ale pewnie "promocja" się skończy, zanim wątkopodawca dobrnie
    do połowy tego wątku ;->

    JoteR