-
Data: 2019-08-08 18:01:49
Temat: Re: Polak za granica
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu .08.2019 o 17:30 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:
> Ogolnie to u nas nie ma wymogu szkolenia na autrostradzie. A w Niemczech
> jest.
> No ale jak tu wymagac, jak niektorzy mieli 500km do najblizej autostrady.
Dlatego takie a nie inne mam wnioski, trzeba czasu i pokory aby to zmienić.
> Ale czy od razu tacy "slabi kierowcy" ? Nie wiadomo ile z tych kolizjito
> tirmany czy inni "zawodowcy".
> Owszem - skoro mieli kolizje, to slabi.
Tiry swoje dokładają - ale ja miałem może ze dwie, trzy niebezpiecznie
sytuacje w życiu z udziałem tira (rozpoczął wyprzedanie gdy byłem na
lewym, na wysokości jego kabiny) i całe mnóstwo z udziałem osobówek.
Statystyk nie chce mi się szukać, ale tiry to raczej nie jest problem.
> No i czasem jest z krajowych autostrad "mgla wyszla - karambol 20
> samochodow".
> No - tez zle swiadczy.
bo brakuje wyobraźni i odstępów...
>
> Niemcom z kolei zarzucam, ze pada deszcz, a oni dalej pedza szybko po
> autostradach.
> Ale poslizgow nie widze ... to moze dobrze robia ...
1. Bo nie ma kolein (a jak są - to jest znak i stosowne ograniczenia). Jak
nie ma kolein to jedynym zagrożeniem podczas deszczu jest hamowanie
awaryjne - to ryzyko można zmniejszyć zwiększając odstępy. Łuki mają tak
wyprofilowane, że i przy 180 na mokrej nawierzchni nie będzie poślizgu.
2. Bo trzymają odstępy... bo wszędzie w EU przy autostradach masz info
typu: pada deszcz - jedź w odległości 2-3 kresek widocznych na jezdni.
I oni wszyscy się o dziwo do tego stosują...
Hiszpanie na autostradach generalnie jadą +1-3 ponad limit (120km/h),
Francuzi 1-5 (130), Niemcy gdy jest ograniczenie na węzłach do 120km/h
jadą 120-130. Gdy stoi tymczasowe ograniczenie do 80 - jadą karnie
80-90km/h. A u nas dzisiaj na A2 stał znak ograniczenia do 110 (bo było
koszenie trawy i stały maszyny na lewym) - nikt, dosłownie nikt nie
zwolnił i wszyscy jechali dalej 140-150km/h - 300 metrów przed kosiarkami
była nerwówka, hamowania awaryjne i multum niebezpiecznych sytuacji. Przez
naszą głupotę, kozakowanie, brak wyobraźni.
TG
Następne wpisy z tego wątku
- 08.08.19 22:00 kk
- 09.08.19 08:18 Miroo
- 09.08.19 09:06 p...@g...com
- 10.08.19 17:54 Poldek
- 10.08.19 17:57 Poldek
- 10.08.19 18:00 Poldek
- 12.08.19 17:36 Tomasz Gorbaczuk
- 12.08.19 17:39 Tomasz Gorbaczuk
- 13.08.19 10:22 J.F.
- 13.08.19 10:31 Tomasz Gorbaczuk
- 13.08.19 10:39 RoMan Mandziejewicz
- 13.08.19 11:13 J.F.
- 13.08.19 11:44 J.F.
- 13.08.19 12:10 Tomasz Gorbaczuk
- 13.08.19 12:16 Tomasz Gorbaczuk
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=