eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPolak za granica › Re: Polak za granica
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin1
    !goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Polak za granica
    References: <5d4aa607$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <5d4aef7e$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <5d4c4092$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 08 Aug 2019 18:01:49 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Message-ID: <o...@l...harvard.local>
    User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
    Lines: 89
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.28.208.28
    X-Trace: 1565280110 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17344 83.28.208.28:65046
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2661079
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu .08.2019 o 17:30 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:



    > Ogolnie to u nas nie ma wymogu szkolenia na autrostradzie. A w Niemczech
    > jest.
    > No ale jak tu wymagac, jak niektorzy mieli 500km do najblizej autostrady.
    Dlatego takie a nie inne mam wnioski, trzeba czasu i pokory aby to zmienić.


    > Ale czy od razu tacy "slabi kierowcy" ? Nie wiadomo ile z tych kolizjito
    > tirmany czy inni "zawodowcy".
    > Owszem - skoro mieli kolizje, to slabi.
    Tiry swoje dokładają - ale ja miałem może ze dwie, trzy niebezpiecznie
    sytuacje w życiu z udziałem tira (rozpoczął wyprzedanie gdy byłem na
    lewym, na wysokości jego kabiny) i całe mnóstwo z udziałem osobówek.
    Statystyk nie chce mi się szukać, ale tiry to raczej nie jest problem.


    > No i czasem jest z krajowych autostrad "mgla wyszla - karambol 20
    > samochodow".
    > No - tez zle swiadczy.
    bo brakuje wyobraźni i odstępów...

    >
    > Niemcom z kolei zarzucam, ze pada deszcz, a oni dalej pedza szybko po
    > autostradach.
    > Ale poslizgow nie widze ... to moze dobrze robia ...

    1. Bo nie ma kolein (a jak są - to jest znak i stosowne ograniczenia). Jak
    nie ma kolein to jedynym zagrożeniem podczas deszczu jest hamowanie
    awaryjne - to ryzyko można zmniejszyć zwiększając odstępy. Łuki mają tak
    wyprofilowane, że i przy 180 na mokrej nawierzchni nie będzie poślizgu.
    2. Bo trzymają odstępy... bo wszędzie w EU przy autostradach masz info
    typu: pada deszcz - jedź w odległości 2-3 kresek widocznych na jezdni.
    I oni wszyscy się o dziwo do tego stosują...

    Hiszpanie na autostradach generalnie jadą +1-3 ponad limit (120km/h),
    Francuzi 1-5 (130), Niemcy gdy jest ograniczenie na węzłach do 120km/h
    jadą 120-130. Gdy stoi tymczasowe ograniczenie do 80 - jadą karnie
    80-90km/h. A u nas dzisiaj na A2 stał znak ograniczenia do 110 (bo było
    koszenie trawy i stały maszyny na lewym) - nikt, dosłownie nikt nie
    zwolnił i wszyscy jechali dalej 140-150km/h - 300 metrów przed kosiarkami
    była nerwówka, hamowania awaryjne i multum niebezpiecznych sytuacji. Przez
    naszą głupotę, kozakowanie, brak wyobraźni.

    TG



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: