  • 11. Data: 2010-04-11 07:47:24
    Temat: Re: Polska myśl techniczna
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    > Z komorek tez?
    >
    > Hint: nadajnikow roznej masci jest obecnie w cholere i troche w otoczeniu.
    > Hint2: jesli przedluzy czas dzialania baterii o 20% to juz bedzie cos.

    Zrób mała elektrownię wiatrową, ale ... wiatru naturalnego
    jest niezbyt dużo.
    Jednak (poprzez analogię do energii, ktorą rozsiewają komórki) lata
    mnóstwo much. Taka mucha to niewiele wiatru, ale much są miliony,
    setki milionów. Do tego jeszcze przy dobrej pogodzie motyle i inne
    owady latające.
    Twój wiatrak, będzie miał więc stale napęd od tego wiatru powodowanego
    przez te owady.

    Widzisz dokładnie takie same myslenie jak Twoje???
    Skala energetyczna z grubsza podobna.

  • 12. Data: 2010-04-11 07:48:16
    Temat: Re: Polska my?l techniczna
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jan Górski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    >Raczej nie. Uczciwie mówię, że czucie w tym temacie nie jest moją
    >mocną stroną.

    Acha.

  • 13. Data: 2010-04-11 07:52:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "michalek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > owady latające.
    > Twój wiatrak, będzie miał więc stale napęd od tego wiatru powodowanego

    Nie bedzie mial nawet gdyby to byly muchy olbrzymy.

    > Widzisz dokładnie takie same myslenie jak Twoje???

    Ani troche, zrobiles cala mase beldow logicznych plus te wynikajace z
    nieznajomosci fizyki.

    > Skala energetyczna z grubsza podobna.

    Daj znac Sony Erricson (chyba oni sie tym zajmuja), zeby nie tracili czasu i
    pieniedzy.

    Zastanawiajacy jest ten efekt - zawsze sa malkontenci z "nie da sie". Nawet
    Einestin o nich wspominal.

  • 14. Data: 2010-04-11 12:23:19
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Apr 2010 09:20:15 +0200, Ghost wrote:

    >Rzeco?

    rze tako. jak starczy na 100h, to mamy srednio 8mA, albo ~25mW.
    No chyba ze ktos gada na okraglo.

    >NIektorzy zauwaza, ale nie w tym rzecz - pomnoz to przez kilka miliardow.

    taa, jak sobie zaoszczedze 10mW to strasznie to duzo bedzie.
    Mieszkanie mi zuzywa 40W w spoczynku, co mnie juz troche denerwuje.

    J.

  • 15. Data: 2010-04-11 19:53:37
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > rze tako. jak starczy na 100h, to mamy srednio 8mA, albo ~25mW.

    I wydaje Ci sie, ze komorka tak ciagle nadaje 25mW czy po prostu udajesz
    liczac, ze sie nikt nie kapnie?

    > taa, jak sobie zaoszczedze 10mW to strasznie to duzo bedzie.
    > Mieszkanie mi zuzywa 40W w spoczynku, co mnie juz troche denerwuje.

    Po pierwsze sa zastosowania, kiedy i miliwaty sie przydadza, po drugie nie
    mysl tak krotkowzrocznie koncem wlasnego nosa.

  • 16. Data: 2010-04-11 21:30:35
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Zastanawiajacy jest ten efekt - zawsze sa malkontenci z "nie da sie".
    > Nawet Einestin o nich wspominal.
    Nie malkontenci lecz ludzie, którzy w latach 70 ub. wieku robili
    samozasilające się odbiorniki radiowe. Z antenki uzyskasz w super
    warunkach 10mW, komórka w trakcie nadawania zużywa ok 2W. Czyli gdyby
    udało ci się jakimś cudem w super warunkach uzyskać 10mW z antenki na
    minutę rozmowy musiałbyś ładować komórkę przez 3,3 godziny. W praktyce
    możesz liczyć średnio na 1mW a więc 33 godziny ładowania. Zupełnie nie
    widzę w tym sensu, ot kolejny gadżet.

    JanuszR

  • 17. Data: 2010-04-12 01:00:27
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik JanuszR napisał:
    > Nie malkontenci lecz ludzie, którzy w latach 70 ub. wieku robili
    > samozasilające się odbiorniki radiowe. Z antenki uzyskasz w super
    > warunkach 10mW, komórka w trakcie nadawania zużywa ok 2W.

    Co rozumiesz "w czasie nadawania"? Jeśli myślisz o czasie w jakim
    pracuje nadajnik to masz rację. Jeśli jednak myślisz o czasie rozmowy to
    zmartwię cię - średnia moc emitowana przez nadajnik telefonu GSM to
    najwyżej stokilkadziesiąt miliwatów w najmniej sprzyjających warunkach
    (jak BTS melduje ze sygnał za silny to się moc zmniejsza...) Nadajnik
    telefonu pracuje przez kilkanaście procent czasu rozmowy.

    A te rozwiązania odbiorników bezzasilaniowych (i nie lata 70 XX w. a
    znacznie wcześniej wymyślono odbiorniki detektorowe - jeszcze z
    kryształkiem blendy i igłą...) miały tę wadę że wymagały ładnych paru
    metrów drutu jako anteny. Czyli jeszcze jakiś drobny maszcik antenowy
    plus kołek uziemiający trzeba by tej komórce domontować.

  • 18. Data: 2010-04-12 07:57:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "JanuszR" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nie malkontenci lecz ludzie, którzy w latach 70 ub. wieku robili
    > samozasilające się odbiorniki radiowe.

    Ot, kolejny maltontent. Ale nie zamierzam nikogo przekonywac, ktos robi
    badania i tyle - co z tego bedzie, to sie okaze. Gdybyscie drodzy koledzy
    pracowali we wlasciwym miejscu pewnie prostymi slowami wytlumaczylibyscie
    korporacji, ze sie nie da.

    Hint: zastanow sie chwile ile bylo nadajnikow w latach 70 a ile jest teraz.

  • 19. Data: 2010-04-12 09:34:59
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > (jak BTS melduje ze sygnał za silny to się moc zmniejsza...) Nadajnik
    > telefonu pracuje przez kilkanaście procent czasu rozmowy.

    Maksymalna moc nadawania komórki to 2W, przyjąłem wartość średnią czyli 1W

> [...]
    > metrów drutu jako anteny. Czyli jeszcze jakiś drobny maszcik antenowy
    > plus kołek uziemiający trzeba by tej komórce domontować.

    Nie bezsasilaniowych lecz samozasilaniowych, posiadających wzmacniacz
    sygnału a nie tylko detektor. To było modne w latach 70, detektorowe
    oczywiście znacznie wcześniej ale to nie ma nic do rzeczy. Co do drutu
    zaś to tylko kwestia długości fali. Na falach długich a nawet średnich
    trudno o dipol półfalowy, począwszy od 1GHz anteny są już poręczne i
    przenośne a nawet scalone.

    JanuszR

  • 20. Data: 2010-04-12 09:59:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello JanuszR,

    Monday, April 12, 2010, 11:34:59 AM, you wrote:

    > Maksymalna moc nadawania komórki to 2W,

    Dla GSM900, bo już dla 1800 tylko 1W

    > przyjąłem wartość średnią czyli 1W

    I tu tkwi błąd - średnia moc jest rzędu dziesiątek mW.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl