  • 21. Data: 2010-04-12 10:20:47
    Temat: Re: Polska my?l techniczna
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    news:hpruu3$n5s$1@mx1.internetia.pl...

    > Acha.

    No to ja Ci powiem. Poeksperymentuj z odzyskiem "wolnej energii" i używaj do
    woli
    Będzie pan zadeowoloooony.
    Ni zdziw się.
    Były takie przypadki niedaleko RCN nadające "megawatami". Ludziom mającym
    długie przewody,
    mieszkającymi blisko - żaróweczka świeciła, a odpowiednie służby ganiały
    "za używanie wolnej energii".
    Mimo MW nie dopuszczali do utraty mocy wcz.
    Dla mnie to jest chory pomysł.
    Trochę podobny do utwardzania drogi płaskorzeźbami. Niby można.

    Artur(m)

  • 22. Data: 2010-04-12 10:33:28
    Temat: Re: Polska myśl techniczna
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Hint: zastanow sie chwile ile bylo nadajnikow w latach 70 a ile jest
    teraz.

    No dobra nawet jak zrobią to, co ludzie robili wcześniej, to jak załatwić
    "niekradzenie" czyjejs energi!?
    To tak jakbyś do drucika elektrowni podpiął swój cienki i powiedział
    kontrolerowi
    "ja tylko troszeczkę, czego się pan czepia, ja tylko 1mW a tam setki MW
    przesyłają"
    Oczywiście można dorzucić za utratę mocy poszczególnym "nadajnikom" zrzucić
    sie
    "od wszystkich" to się okarze, że ta Twoja potrzebna czasami energia jest
    1000x droższa od
    dwóch zapasowych alumulatorów w kieszeni.

    Artur(m)

  • 23. Data: 2010-04-12 10:44:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > No to ja Ci powiem.

    Zupelnie niepotrzebny belkot.

  • 24. Data: 2010-04-12 10:45:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > teraz.
    >>
    > No dobra nawet jak zrobią to, co ludzie robili wcześniej, to jak załatwić
    > "niekradzenie" czyjejs energi!?

    Jakie niekradzenie?

  • 25. Data: 2010-04-12 10:46:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > I tu tkwi błąd - średnia moc jest rzędu dziesiątek mW.

    Mowicie o roznych srednich.

  • 26. Data: 2010-04-12 11:20:15
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Mowicie o roznych srednich.
    Możemy to policzyć b.dokładnie załóżmy akumulator
    800mAh 3,3V czyli 2,6Wh

    u mnie wystarcza na 3 dni eksploatacji czyli zużycie energii mam circa
    36mWh. Z anteny uzyskam efektywnie 1-10mW czyli średnio 5mW. Czyli
    ładowarka antenowa jest w stanie zapewnić mi 14% zapotrzebowania na energię.

    Januszr

  • 27. Data: 2010-04-12 11:41:05
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "JanuszR" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Możemy to policzyć b.dokładnie załóżmy akumulator

    Tu nie ma co liczyc - dla mnie moc nadajnika to moc w czasie nadawania, a
    nie usredniona po okresach nienadawania. Podobnie jak np. moc znamionowa
    zarowki. Jednak w przypadku GSM ta moc jest regulowana stad usrednianie.

    > 800mAh 3,3V czyli 2,6Wh
    >
    > u mnie wystarcza na 3 dni eksploatacji czyli zużycie energii mam circa
    > 36mWh. Z anteny uzyskam efektywnie 1-10mW czyli średnio 5mW. Czyli

    Skad masz ten zakres 1-10mW? Podpowiem, ze ta ladowarka ma zjadac wszystko
    (m.in..typowe WiFi ktorego jest juz w cholere w powietrzu i stale rosnie) -
    w kazdym razie jak najwiecej, a nie sam GSM zaadresowany do konkretnej
    komorki.

  • 28. Data: 2010-04-12 11:53:42
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > a nie usredniona po okresach nienadawania. Podobnie jak np. moc
    > znamionowa zarowki. Jednak w przypadku GSM ta moc jest regulowana stad

    Inżynier od 7 boleści :) Nim zrobisz cokolwiek najpierw policz.

> [...]
    > wszystko (m.in..typowe WiFi ktorego jest juz w cholere w powietrzu i
    > stale rosnie) - w kazdym razie jak najwiecej, a nie sam GSM zaadresowany

    Wi-fi to nadajniczki 100mW na 2,4GHz i 1W na 5GHz, wyposażone najczęściej w
    antenę kierunkową a więc dostępne jedynie w określonych miejscach. Na wi-fi
    nie pożywisz się na pewno. Jeżeli już to na TV. Teraz ma być cyfrowa,
    nadajniki o stosunkowo krótkiej fali za to moce nadawania idące w setki
    kilowatów. 1mW, może trochę więcej otrzymywałem z nadajnika fal średnich
    o mocy nadawania kilkudziesięciu kW. Nie łudź się, że otrzymasz więcej z
    wi-fi nadającym ułamkiem wata lub komórki gdzie moc nadajnika to
    parędziesiat watów.

    JanuszR

  • 29. Data: 2010-04-12 12:43:20
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    > Co rozumiesz "w czasie nadawania"? Jeśli myślisz o czasie w jakim
    > pracuje nadajnik to masz rację. Jeśli jednak myślisz o czasie rozmowy to
    > zmartwię cię - średnia moc emitowana przez nadajnik telefonu GSM to
    > najwyżej stokilkadziesiąt miliwatów w najmniej sprzyjających warunkach
    > (jak BTS melduje ze sygnał za silny to się moc zmniejsza...) Nadajnik
    > telefonu pracuje przez kilkanaście procent czasu rozmowy.

    ładnych parę lat temu, za czasów używania przeze mnie Motoroli CD930
    (czyli także sporo gorszego pokrycia Polski BTS-ami) miałem w niej
    odblokowany tzw. netmonitor pokazujący także używaną moc nadajnika
    telefonu w trakcie rozmowy. I z tego co pamiętam, to zazwyczaj była na
    poziomie 10-32mW i nie przekroczyła nigdy 100mW (nawet na granicy
    zasięgu 35km na Morzu Północnym).

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 30. Data: 2010-04-12 12:55:17
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Zupelnie niepotrzebny belkot.

    Myślę, że niepotrzebny nadmiar samokrytyki