  • 31. Data: 2015-08-29 14:34:11
    Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 29.08.2015 o 10:39, Piotr Gałka pisze:

    > Czyli jak ktoś chce być programistą to raczej nie powinien iść na studia
    > informatyczne bo tam tego nie uczą ?

    Nie wiem czego teraz uczą na studiach, ale przecież informatyka to
    ogólny kierunek a później są specjalności.

    --
    Mirek.

  • 32. Data: 2015-08-29 14:44:15
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 29.08.2015 o 09:40, Maciek pisze:

    > Jakbyś odniósł się do wymagań na stanowisko "elektryk", gdzie oprócz
    > uprawnień energetycznych, wymaga się podstawowej znajomości windowsa,
    > pakietu office i obsługi sprzętu biurowego?

    Myślę, że te podstawowe znajomości nie są w dzisiejszych czasach aż tak
    rzadkie. Elektryk podpinający jakąś maszynę czy rozdzielnie musi umieć
    odebrać maila czy znaleźć coś na internecie czy coś wydrukować.
    Co innego elektryk budowlany,,, właściwie to budowlaniec - on kuje,
    wierci w ścianach, gipsuje... przeciąganie i podpinanie kabelków to tak
    na deser tylko.

    --
    Mirek.

  • 33. Data: 2015-08-29 15:02:53
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-08-29 o 01:51, Mirek pisze:

    > To jest jak sam później zauważyłeś - programista.

    No i tu pewnie można by zaprotestować. Programista piszący strony www :)

    > Informatyk to właśnie osoba znająca się ogólnie na... informatyce, czyli
    > musi mieć ogólne pojęcie jak działa komputer, Windows, Linux, sieć,
    > drukarka itp.
    > Oczywiście można być programistą, informatykiem i tonerowym w jednym ;)

    Informatyk to chyba jednak człowiek przygotowany zawodowo do zajmowania
    się tą dość szeroką dziedziną, w której zakresie mieści się i
    programowanie, i administrowanie sieciami, czy zarządzanie bazami
    danych, lub znajomość systemów operacyjnych. Programista jest
    informatykiem i administrator sieci też jest informatykiem. Tym
    bardziej, że ten informatyk jest z punktu widzenia sekretarki czy
    handlowca człowiekiem mający przywrócić poprawną pracę drukarki i
    odzyskać usunięte z pulpitu ikonki. Ale to wynika z tego, że ta
    sekretarka czy handlowiec i tak nie są w stanie zrozumieć, czym się
    informatyk zajmuje, gdy wróci do serwerowni, nawet jakby im codziennie
    to tłumaczył.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 34. Data: 2015-08-29 15:12:28
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-08-29 o 00:01, jakson pisze:

    > A co z szeroko stosowanym określeniem helpdesk / helpdeskowiec?

    No ale po pierwsze to nie wiem czy myślisz ogólnie o wsparciu
    użytkownika windowsów, czy o wsparciu konkretnego programu, czy sprzętu.
    Na helpdesk można zatrudnić informatyka, a można kogoś spoza branży.
    Zależy jaki helpdesk. Helpdesk jest wtedy gdy dzwonię do ludzi od Step7
    w sprawie FunctionBlock "Get" i wtedy gdy dzwonię do netii, że nie mam
    neta i jakaś pannica pyta mnie jakie lampki się palą na modemie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 35. Data: 2015-08-29 15:27:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Saturday, August 29, 2015, 10:39:10 AM, you wrote:

    > Czyli jak ktoś chce być programistą to raczej nie powinien iść na studia
    > informatyczne bo tam tego nie uczą ?

    Na której uczelni w Polsce uczy się programowania w języku Scala?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Scala_%28j%C4%99zyk_pr
    ogramowania%29

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2015-08-29 15:29:10
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-08-29 o 14:21, jakson pisze:

    > QNX? RTOS w "byle jakiej" firmie?
    > To zes pojachal... :)

    Podsumowałem znaczenie zawodu "informatyk". Nie zaakceptowałbym
    sytuacji, gdy informatyk po studiach powiedziałby, że on nie potrafi
    postawić jakiegoś systemu operacyjnego.
    A co do informatyka w małej firmie to mogę sobie wyobrazić, że ta mała
    firma zajmuje się np. programowaniem systemów SCADA :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 37. Data: 2015-08-29 15:34:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Saturday, August 29, 2015, 3:29:10 PM, you wrote:

    > Podsumowałem znaczenie zawodu "informatyk". Nie zaakceptowałbym
    > sytuacji, gdy informatyk po studiach powiedziałby, że on nie potrafi
    > postawić jakiegoś systemu operacyjnego.

    Co znaczy ,,postawić"? Zainstalować gotowca i skonfigurować PODSTAWOWE
    funkcje? To nie problem. Ale poprawnie skompilować jądro?

    Co do informatyków po studiach - nie są wcale mądrzejsi od
    elektroników po studiach, którzy prawa Ohma i praw Kirchhoffa STOSOWAĆ
    nie potrafią. Za to macierzami obracają we wszystkie strony.

    > A co do informatyka w małej firmie to mogę sobie wyobrazić, że ta mała
    > firma zajmuje się np. programowaniem systemów SCADA :)

    I ma od tego SPECJALISTÓW. Każesz specjaliście wymieniać toner w
    drukarce sekretarki?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2015-08-29 15:45:10
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Na której uczelni w Polsce uczy się programowania w języku Scala?
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Scala_%28j%C4%99zyk_pr
    ogramowania%29

    Może na żadnej, ale na każdej powinno się zaliczyć (i poznać)
    programowanie w językach funkcyjnych i w obiektowych, poznając przy
    okazji po kilku przedstawicieli obu grup języków. Programista -
    informatyk po studiach, nie powinien mieć problemu z opanowaniem nowego
    języka. Programista, który samodzielnie uczył się Vbasic, Pascala, czy
    C# raczej będzie miał większe problemy. Oczywiście w końcu i tak
    wszystko zależy od potencjału intelektualnego danego człowieka.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 39. Data: 2015-08-29 15:52:46
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 29.08.2015 15:27, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Na której uczelni w Polsce uczy się programowania w języku Scala?
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Scala_%28j%C4%99zyk_pr
    ogramowania%29

    Studia informatyczne nie sa po to, by uczyć konkretnych języków.

    pzdr
    bartekltg

  • 40. Data: 2015-08-29 15:54:40
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 29.08.2015 o 15:34, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Co znaczy ,,postawić"? Zainstalować gotowca i skonfigurować PODSTAWOWE
    > funkcje? To nie problem. Ale poprawnie skompilować jądro?

    Też nie problem - są tutoriale i menuconfigi. Ale na studiach tego nie
    było. Nie było nawet podstawowych komend Linuksa, ba - nie było nawet
    Windowsa (zakładali, że każdy to zna), natomiast było np. rysowanie w
    Autocadzie i trafił mi się w grupie koleś, który nie bardzo nawet umiał
    posługiwać się myszką, ale był bardzo pilny i chyba sobie kupił
    komputer, bo na następnych zajęciach już nie odstawał ;)

    --
    Mirek.