  • 91. Data: 2015-09-01 13:08:45
    Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 01.09.2015 12:57, Piotr Wyderski wrote:

    > Ja tam wole wsadzić pendrive w USB i po prostu korzystać,

    No proszę, jak ubuntu.

    > kompletnie ignorując niuanse specyfikacji USB, niż konfigurować
    > w BIOSie IRQ dla portu szeregowego, bo teraz mam konflikt
    > z kartą dźwiękową. Bardzo dobrze pamiętam tamte czasy
    > i niespecjalnie chciałbym do nich wracać.

    A ja nie lubię windowsa, bo do dziś pamiętam, jak musiałem
    wkładać kilkanaście dyskietek, potem kilkanaście dyskietek
    z officem. Od windowsa nadgarstek drętwieje!

    pzdr
    bartekltg

  • 92. Data: 2015-09-01 13:11:27
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Uczą teorii. Nie uczą jej stosowania.

    "Bo to zła uczelnia była" parafrazując pewien film.
    Na mojej uczyli. Tylko widzisz, uczenie zakłada aktywną
    postawę uczonego. Nie chciał, to się nie nauczył.

    > Najlepsi wyjechali za granicę i pracują dla Morgan Stanley itp.

    Jeśli pracują *dla kogoś*, to z definicji nie są najlepsi. :-)
    Najlepsi to potrafią przekuć projekt studencki na zaliczenie
    w dająca setki milionów zwrotu inwestycję, którą znasz
    pod nazwą Nasza Klasa. Zrobili to dwaj studenci z mojego wydziału
    i teraz nie muszą pracować do końca życia, nawet dla Morgan Stanley. :-)

    Poza tym centra informatyczne banków zachodnich masz m.in.
    we Wrocławiu, np. Credit Suisse. A jeśli kupiłeś coś od japka,
    to Cię sfakturowaliśmy. :-)

    A o pracy informatyka za granicą masz błędne wyobrażenia,
    kilku chłopaków wróciło z Londynu, bo się po prostu przestało
    opłacać. Ich polska pensja przy naszych kosztach życia
    daje podobną siłę nabywczą przy braku wszystkich uciążliwości
    związanych z emigracją. Ja się zastanawiałem, policzyłem
    i przestałem zastanawiać. W tej działce warunki naprawdę są OK.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 93. Data: 2015-09-01 13:13:52
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    bartekltg wrote:

    > No proszę, jak ubuntu.

    To nie był problem Ubuntu ani Windows, tylko konstrukcyjny sprzętu.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 94. Data: 2015-09-01 13:23:18
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 01.09.2015 12:53, Piotr Wyderski wrote:

    > No ale ja nie mam problemów z użyciem Linuksa. Jest dla mnie
    > znacznie mniej wygodny niż Windows, a zwłaszcza Windows wzmocniony
    > Cygwinem, ale to się sprowadza tylko do kwestii trudnodefiniowalnej
    > wygody, a nie trudności natury technicznej. Jedyny prawdziwy znany
    > mi problem z Linuksem to (nie)dostępność sterowników dla nowych urządzeń,
    > co się zdarza, m.in. w dziedzinie nowoczesnych kart graficznych.

    Nvidia od dłuższego czasu wydaje swoje steriowniki pod linuksa.
    Są ciut do tyłu (miesiąc, trzy), ale problemów nie ma.

    > Na Windows się nie zdarza, a przynajmniej nie w tę stronę: tam z
    > kolei jest problem ze sterownikiem dla sprzętu sprzed miliona lat.

    Mam nienajnowszą drukarkę laserową xeroxa. Aby uruchomić ją pod
    windowsem (producent olał drukarkę i nie wypuścił sterowników 64bit,
    a windows 7 na 64bit nie użyje sterowników na 32bity. )
    problem rozwiązałem po dość długimc zasie instalując sterowniki
    do innej drukarki, zupełnie innej firmy! opartej na podobnych
    bebechach.
    Pod ubuntu podłączyłem usb - działa.

    > To niezupełnie prawda, ale trochę racji masz: z Linuksem
    > desktopowym drogi ostatecznie rozeszły się nam w okolicach
    > roku 2000, a serwerowych używam codziennie do dzisiaj.
    > Jak wygląda sprawa desktopu dziś mnie niespecjalnie interesuje,
    > bo się przyzwyczaiłem do innego środowiska i nie widzę żadnego
    > powodu tych przyzwyczajeń zmieniać.

    Doskonale to rozumiem. Przyzwyczajenie rzecz święta.
    Nie rozumiem natomiast, skoro zdajesz sobie sprawę, że
    od 15 lat linuxa dla ludzi nie ruszałeś, czemu wydajesz
    tak kategoryczne osądy?

    > A czemu się ma nie nadawać? Kwestia krzywej uczenia, więc ściślej:
    > nadawać dla kogo? Dla osoby z wykształceniem okołotechnicznym, czy
    > dla laika? Jak się TERAZ w desktopowym Linuksie np. nagrywa płytkę
    > ze zdjęciami?

    Wkładasz pustą płytkę, wysakuje kreator tworzenia płytki CD/DVD.
    Przeciągasz-puszczasz pliki do nagrania.

    > A jak się te zdjęcia zgrywa z aparatu Canon z
    > automatycznym sortowaniem do katalogów docelowych po dacie?

    Pojęcia nie mam, mam fuji, wyciągam kartę SD, wkładam usb
    i pojawia się jako dysk (tak, samo się zamontowało i pokazało
    w eksploatorze plików).

    > Na Windows to są dwa kliknięcia, a robiąca co trzeba aplikacja
    > do aparatu była na płytce CD. Tato umie takie rzeczy zrobić
    > na Windows -- czy na współczesnym Linuksie też równie łatwo
    > poradzi sobie ze zdjęciami wnuczki, bez serii mountów, ejectów
    > i fajnego skryptu w Pytonie? Jeśli tak, to bardzo się cieszę.

    Czy cannonowy crapware pójdzie pod wine, nie wiem,
    obstawiam, że tak, ale któż to wie.

    > Nie ja to niestety wymyśliłem, ale idealnie oddaje mentalność pewnej
    > grupy ludzi. Ja tylko wymyśliłem dysguglię... ;-)

    Nie za dorosły jesteś na urazę do pryszczersów?
    Kompilują jądro, grają w piwnicy w D&D i głosują
    na Korwina, ale kiedyś z części tego wyrosną;-)

    Rozwiniesz?

    pzdr
    bartekltg

  • 95. Data: 2015-09-01 13:28:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    [...]

    > Najlepsi to potrafią przekuć projekt studencki na zaliczenie
    > w dająca setki milionów zwrotu inwestycję, którą znasz
    > pod nazwą Nasza Klasa.

    To pomysł na biznes a nie SZTUKA PROGRAMOWANIA.
    Pamiętam początki nk...

    [...]

    > A o pracy informatyka za granicą masz błędne wyobrażenia,

    Doprawdy?

    > kilku chłopaków wróciło z Londynu, bo się po prostu przestało
    > opłacać.

    Bo słabi byli.

> [...]
    > nabywczą przy braku wszystkich uciążliwości związanych z emigracją.
    > Ja się zastanawiałem, policzyłem i przestałem zastanawiać. W tej

    Tutaj to Ty nie wiesz, o czym mówisz. Owszem - podrzędnemu gaborowi
    (czytaj: przeuczonemu koderowi bez polotu) może rzeczywiście w Polsce
    być lepiej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 96. Data: 2015-09-01 13:30:49
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Czyli jak ktoś chce być programistą to raczej nie powinien
    > iść na studia informatyczne bo tam tego nie uczą ?

    Ano takie można odnieść wrażenie, zwłaszcza słuchając ludzi,
    którzy na informatyce nie spędzili nawet godziny, za to mają
    całą masę cennych rad w sprawie tego, jak należy jej uczyć. :-)

    Z mojej współpracy zawodowej wynika, że świetnie współpracuje
    się z elektronikami i innymi ścisłowcami, bo po pierwsze myślą,
    a po drugie mają co najmniej zadowalająco opanowaną narzędziówkę.
    Kto kończył informatykę widać dopiero, gdy np. trzeba coś
    przeanalizować na poziomie abstrakcyjnym. Wtedy wychodzi jak
    na dłoni, kto teorię opanował chałupniczo, a kto był do tego
    profesjonalnie przygotowywany przez wiele lat.

    Elektronicy mają jeszcze tę zaletę, że nawet jak odpadną
    z peletonu, to można im potem na spokojnie wytłumaczyć wnioski.
    Umieją dużo, ale zachowali pokorę. Natomiast strzeż mnie nieistniejący
    Panie Boże od fizyków. Mam wrażenie, że tam naprawdę porządnie uczą
    dwóch rzeczy: mechaniki kwantowej i pompowania ego. Przy czym to
    pierwsze nie wszyscy muszą zaliczyć. Wynik badań na reprezentatywnej
    grupie czterech fizyków.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 97. Data: 2015-09-01 13:34:19
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 1 września 2015 12:27:07 UTC+2 użytkownik Piotr Wyderski napisał:
    > s...@g...com wrote:
    >
    > Ten system to naprawdę jest sen pijanego wariata.

    :)
    Pobawię się trochę w adwokata diabła :)
    Co do programowania się nie wypowiadam bo programista ze mnie słaby.

    Ale mam podobne cyrki jako admin z hp-ux-ami. Dostepna w repo wersja stunnela jest
    antyczna. Aktualna sie kompiluje ale nie do konca kompletnie i nie ma wszystkich
    bibliotek więc trzeba sztukować i dla tego biednego stunnela dodawać sosobną i
    ustawiać osobną ścieżkę ładowania bibliotek.

    Netstat nie pokazuje PID procesu. itp. mniej lub bardziej upierdliwe tematy.

    Linux potrafi też zrobic problemy choc widać w nim ogrom włozonej pracy i jak się
    unika poronionych rozwiązań to działa całkiem ok.

    "Stare" unixy są mocno zapóźnione w niektórych kwestiach i w rezultacie i windows i
    linux staja się lepszymi platformami dla niektórych zastosowań.

    Co do reszty uwag to generalnie sie zgadzam.
    Głos zabrałem bo jesli ktos nie ma świadomości ile pracy zostało wsadzone w linuxa i
    jego otoczkę to niepotrzebnie może się męczyć z windowsem kiedy sporo swojej
    aktywności może czynić w linuxie i będzie mu wygodniej.
    A linuxa czy windowsa można mieć albo jako dualboot albo wiertualkę albo dedykowaną
    skrzynkę w domu lub chmurze.
    Ważne aby wiedzieć co jest dostępne i korzystać z najlepszych rozwiązań.

    Pozdrawiam.
    Łukasz Sczygiel

  • 98. Data: 2015-09-01 13:41:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    [...]

    Podesłałem Ci coś na priva, FYIO. Dla wyjaśnienia: ,,big data" są
    liczone w petabajtach.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 99. Data: 2015-09-01 13:43:26
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Hello Piotr,
    >
    > Tuesday, September 1, 2015, 11:30:44 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Uczą teorii. Nie uczą jej stosowania.

    > Najlepsi wyjechali za granicę i pracują dla Morgan Stanley itp. a nie
    > PKO BP. I nie wymaga się od nich skończenia polskich studiów
    > ,,informatycznych".

    Owszem, najlepsi wyjeżdżają do poważnych firm na zachodzie. Ale ci
    najlepsi to są często zwycięzcy różnych konkursów, jak zawody w
    programowaniu zespołowym. A jakoś dziwnym trafem w tych zawodach
    zwyciężają głównie teamy z informatyki na uniwerkach gdzie się porządnie
    uczy teorii.
    Oczywiście, że ukończenie polskich studiów "informatycznych" (nie wiem
    po co ten cudzysłów) nie daje gwarancji na znalezienie dobrej pracy jako
    programista w porządnej zachodniej firmie. Ale ukończenie studiów
    nieinformatycznych albo nieukończenie żadnych studiów daje znacznie
    mniejsze szanse na znalezienie takiej pracy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 100. Data: 2015-09-01 13:44:25
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    bartekltg wrote:

    > Nvidia od dłuższego czasu wydaje swoje steriowniki pod linuksa.
    > Są ciut do tyłu (miesiąc, trzy), ale problemów nie ma.

    Open source? :-> Bo znam takich, co nie kupują nVidii
    z tego powodu, że nie chce ujawnić kodu sterowników.
    Że się da puścić binarne, albo nawet windowsowe pod
    kernelowym emulatorem, to wiem...

    > Doskonale to rozumiem. Przyzwyczajenie rzecz święta.
    > Nie rozumiem natomiast, skoro zdajesz sobie sprawę, że
    > od 15 lat linuxa dla ludzi nie ruszałeś, czemu wydajesz
    > tak kategoryczne osądy?

    A ja mam wrażenie, że mnie z kimś pomyliłeś, bo nie wiem, o
    czym mówisz. Zacytuj te "osądy". Dla mnie sprawa systemu
    operacyjnego jest podobnie istotna, jak to, w jakich portkach
    chodzisz. Jak osiągasz założone cele, to jest z definicji dobrze,
    choćby to był MS-DOS.

    > Wkładasz pustą płytkę, wysakuje kreator tworzenia płytki CD/DVD.
    > Przeciągasz-puszczasz pliki do nagrania.

    No to się cieszę, że wreszcie. :-)

    > Czy cannonowy crapware pójdzie pod wine, nie wiem,
    > obstawiam, że tak, ale któż to wie.

    A pod Windows chodzi i nic nie trzeba sprawdzać.
    Poza tym to nie jest crapware, pozwala na wygodne
    robienie prostych rzeczy. Sam go nawet lubię, choć
    interfejs jest zdecydowanie za krzykliwy. Ja wiem,
    że fanów skryptowania w pytongu to może odrzucać,
    ale to nie jest mój problem.

    Jak będę miał trudny lub powtarzalny problem, to
    napiszę skrypt. W prostych, *typowych* przypadkach
    wolć kliknąć "Next". Lenistwo motorem postępu.

    > Nie za dorosły jesteś na urazę do pryszczersów?

    Chopie, jaką urazę? Taż ja to sam robię za kasiorkę.
    Natomiast nie jest to coś, co bym chciał robić w domu,
    choć sobie w razie potrzeby z łatwością poradzę.

    > Kompilują jądro, grają w piwnicy w D&D i głosują
    > na Korwina, ale kiedyś z części tego wyrosną;-)

    No i te bajeczne wymiary ich panienek, wszystkie 1024x768... ;-)

    > Rozwiniesz?

    https://cygwin.com/licensing.html

    Red Hat sells a special Cygwin(TM) License for customers who are unable to
    provide their application in open source code form. For more
    information, please see: http://www.redhat.com/software/cygwin/, or call
    +1-866-2REDHAT ext. 45300 (toll-free in the US).

    Pozdrawiam, Piotr