eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych? › Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
  • Data: 2018-11-02 15:59:08
    Temat: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    > Energii ma tyle samo, a druty ciensze - czyli same zalety.
    > Tylko falownik trzeba na wyzsze napiecie ... i tranzystory nie wyrabiaja
    > :-)

    To nie do końca tak.
    Jak dasz cieńsze druty, to nie uzyskasz większego momentu, a taki
    potrzebujesz aby nie spadły osiągi związane z przyspieszeniem, jeżeli
    dałeś przekładnię o mniejszym przełożeniu. Jeżeli nie dałeś przekładni,
    to musiałeś wpłynąć na parametry silnika (słabsze magnesy, mniej
    zwoi...zwojów...hmm...), aby mógł się kręcić szybciej, a to oznacza że
    potrzebujesz większe prądy i wracasz do początku.
    Masz rację, energie teoretycznie te same, ale ekonomia wykonania i
    eksploatacji na pewno już nie :)

    > W USA moze dochodzic sprawa przetwornicy do ładowania, skoro w gniazdku
    > 110V
    > (ale 220 tez maja czesto).
    > No i kwestia bezpieczenstwa ogolnego - jak bedzie wypadek, to lepiej,
    > zeby pod maska nie bylo 1000V ...

    Na pewno to co tam jest (nie wiem, ktoś wie ile?) już jest
    niebezpieczne, więc powód że nie 1kV jest raczej taki, że 1kV potrafi
    być mega upierdliwy w izolowaniu, jak jest wilgotno, a rozmawiamy nie
    tylko o bateriach. :)

    > Jeszcze Tesla miala silniki indukcyjne - tam to jeszcze inaczej wyglada.
    > Ale juz od nich odeszli ...

    No tak, ale to niewiele zmienia. Utrata momentu powyżej pewnej prędkości
    podobna (mniej stroma ale i tak nie do przyjęcia).

    Miłego.
    Irek.N.