  • Data: 2019-03-27 01:04:21
    Temat: Re: Problem z białym tłem
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-25 o 23:05, Piotrne pisze:
    > Trochę dziwne przepalenie, bo można "wyciągnąć" brakujące szczegóły:
    >
    > https://drive.google.com/open?id=10A3bMdjdNuGODk1twM
    23g_L0bcAQLZFE

    Kolega Starzec z Gór `miał podobne doświadczenie. Na siłę da się w
    pewnym stopniu... Przynajmniej w jakimś tam stopniu. Zgodnie z tym, co
    dowiedziałem się, chodzi o intensywność wstecznego podświetlenia.
    Wystarczy oddalić model od tła i wszystko będzie ok.

    Co do mojej interpretacji fizycznego zjawiska: polega ono na tym, że
    matryce są wysoce nieliniowe. Posiadają one charakterystykę w postaci S
    z naciskiem na zniekształcanie bieli. W konsekwencji obszary bardzo
    jasne/ciemne wymagają "ratowania". Ale efekt i tak będzie średni. Lekkie
    rozświetlenie bieli spowoduje dramatyczne przejaśnienia pliku. Stąd efekt.

    Tak, jak kolega wspomniał, pomoże odsunięcie obiektu od tła. Nie
    sprawdzałem tego jeszcze, ale czuję iż to właściwe postępowanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek