    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Problem z niezawodnością chip-ów
    Date: Thu, 14 Mar 2024 09:26:30 +0100

    On 14.03.2024 00:15, pytajacy wrote:

    > Ciekawy jestem czy w przyszłości to wróci do stanu że zakupione
    > urządzenie będzie działać laaatami...
    > Bo jak na razie nic tego nie zapowiada a wręcz się jeszcze bardziej
    > napędza przez konsumpcjonizm, postęp, chęć zysku itd. Samo napędzająca
    > się spirala.

    W przypadku elektroniki to jednak nie tyle konsumpcjonizm, co prawo
    Moore'a. Jeśli tworzysz jakiś produkt i wraz z upływem czasu dostajesz
    coraz więcej mocy obliczeniowej za te same pieniądze, to dlaczego nie
    wykorzystać tego w kolejnej generacji?
    Z punktu widzenia konsumenta wygląda to podobnie. Teoretycznie nadal
    można by grać w "Super Mario" na Pegasusie albo "Deus Ex" na Play
    Station 2. Tylko skoro jest taka możliwość, to czemu nie kupić nowego
    sprzętu, który pozwoli na odpalenie "Wiedźmina" albo "Cyberpunka"?
    Wydawcy oprogramowania siłą rzeczy nie będą w stanie wspierać wszystkich
    "historycznych" platform i skupią się na rozwijaniu softu na te nowe,
    więc co jakiś czas trzeba będzie odświeżyć swoją konfigurację.

    To znaczy tak to wyglądało przez kilkadziesiąt ostatnich lat, ale
    powoli przestaje. Prawo Moore'a powoli zwalnia. Widać to chociażby po
    ostatnich dwóch generacjach konsol. Ósma ma już ponad dekadę, a ciągle
    wychodzą na nią nowe tytuły.