    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Problemy z Galaxy Fold
    Date: Wed, 24 Apr 2019 01:43:49 +0200

    "Filip454" q9o4hn$a3g$...@d...me

    > Na przykład mój tata ma iP5S, na którym był 9.3.5. Kazałem mu odkładać updaty bo
    też słuchałem tych bredni

    Apple bredzi?

    > o spowalnianiu starszych modeli. Po zainstalowaniu updatów, prędkość działania jest
    taka sama, a nawet trochę większa

    Może zdecyduj się -- 'taka sama' czy 'trochę większa'?

    > (zdecydowanie krótsze animacje). Ale to są w sumie oczywiste oczywistości.

    > Wydaje mi się, że napisałeś po prostu bzdurę bez podania choćby jednego źródła.

    Po co podawać źródła sensacji typu: 'Warszawa jest stolica Polski'?
    Komu potrzebne źródła problemów Folda czy obniżania taktowania?
    Apple oficjalnie potwierdził informacje dotyczące obniżania taktowania.

    > Wszystkie pamięci flash zwalniają kiedy są katowane dużą ilością zapisów lub
    wypełnione powyżej 80%, ale dlaczego w wypadku
    > telefonów zwalniały zatrważająco tylko wszystkie moje Androidy, a iOS mogę zawalać
    jakimś syfem i nic, nawet po czasie, się z nimi
    > nie dzieje?

    Nie wiem. ;)

    > Interesują mnie twarde dowody. Bo w sumie każdy może napisać, że to nie wina
    Androida i tak jest bo ja tak mówię :)

    > Ja akurat za bardzo nie mam jak Ci tego zobrazować bo ciężko zrobić raport, czy
    nagrać filmik z używania 10+ lat urządzeń z
    > Androidem. Mogę się tylko powoływać na jakieś artykuły, które biorą pod uwagę
    krótki czas, w którym Android był używany.

    Miałem Ace, Monstera, Overmaxa i mam Asusa.
    Rozglądam się za kolejnym. :)
    (min. 6 GiB i 32 GB, 6", GG6, 5 Ah)

    > Jest to dla użytkownika dodatkowa zabawa. W iOS nie musisz robić z tym kompletnie
    nic (bo po prostu nie ma takiej potrzeby), a w
    > Androidzie, żeby użyć fstrim musisz mieć przecież odpowiednie uprawnienia, a poza
    tym w celu otrzymania tych uprawnień musisz
    > telefon zrootować.

    > Zacznijmy może od tego, że zarządzanie pamięcią powinno być tak dopracowane, żeby
    mechanizmy uruchamiały się co jakiś czas
    > automatycznie, czy działały na bieżąco.

    W Applu uruchamiają się automatycznie -- obniżają taktowanie zegara.

    > Obejrzyj sobie jak działa iOS na iPhonie 6S, na poszczególnych softach.

    Dzięki za propozycję. :)

    > Telefon w całej historii jego używania nie zwolnił w ogóle od wyjęcia pierwszego
    dnia z pudełka, po instalacji iOS 10 wzwyż
    > znacznie przyspieszył, ze względu na to, że animacje zostały skrócone +
    zoptymalizowali dodatkowo system.

    ry.html

    > Wiara to sprawa indywidualna każdego człowieka.
    [Główne prawdy wiary nie są indywidualna sprawą]

    > Możesz sobie wierzyć w kogo chcesz, ale wyśmiewanie czyichś przekonań religijnych
    to poziom dna.

    Też tak uważam. Wierzę w reinkarnację. Nie ukrywam tego,
    że w poprzednich kilku wcieleniach byłam kobietą żyjącą
    w obecnej Birmie. Wiele osób wierzy w to, że po śmierci
    obudzi się w ciele zwierzęcia lub przeciwnie -- zwierzę
    po swej śmierci obudzi się jako człowiek...

    Ja tego nie wyśmiewam, ale mam swoją wiarę.

    > Już pomijam mieszanie Rydzyka w sprawy wiary.

    [rozmyślam nad zagadnieniami językowymi, nie nad
    zagadnieniami wiary; jest u nich jeden Bóg -- po
    co tego Boga tytułować 'Panem Bogiem'? Tak, jakby
    był i 'Bóg', i (jakiś inny) 'Pan Bóg'; ale dlaczego
    on zagląda do moich myśli?! IMO nieładnie czyni!]

    > Płatne aplikacje? Które? Mogę instalować co chcę, są również bezpłatne aplikacje w
    AppStore. Za większość gier, w które gram, i
    > tak musiałem zapłacić bo są płatne na obydwu platformach.

    [które są płatne? -- ta większość?, za którą zapłacił?...]

    > Na iOS dostaję bardzo często powiadomienia o aktualizacjach i instaluję je jak
    leci. Do gier, które mają po kilka GB, dodawane są
    > aktualizacje mające wielkość także rzędu GB.

    Kilka dodać kilka daje nadal kilka? Najmniejsze kilka to 3 czy 2?
    Nawet, jeśli 2 -- po kilku ;) takich dodaniach możemy mieć kilkanaście...
    Bywa, że Androidowe są aktualizowane kilka ;) razy w miesiącu...
    Przez kilka ;) lat dodawania masz nadal kilka?

    [nie wierzę? -- znów by mi wytknął, że wiara jest prywatną sprawą]

    > Jak tak sobie porównam z Androidem, to wydaje mi się, że wersje na iOS znacznie
    częściej otrzymują jakieś drobne poprawki
    > popraweczki, niż na Androidzie, ale to tylko moje subiektywne odczucie.

    Bywało, że Androidowe miały kilka ;) poprawek jednego
    dnia, ale IMO to źle świadczy o autorach tych aplikacji.

    Gromadzę starsze wersje -- miejsce ucieka w zastraszającym tempie...
    Od jakiegoś czasu gromadzę tylko kilka ;) ostatnich wersji...

    > Pamięci flash zwalniają - to swoją drogą, tylko czego to jest wina, jeśli całe
    urządzenie na iOS nie zwalnia w ogóle po kilku
    > latach od zakupu, natomiast urządzenie na Androidzie zwalnia już po roku (czasem
    nawet krócej) użytkowania? Ja jestem przekonany,
    > że to wina wadliwego zarządzania pamięcią, co potwierdzają niektóre opinie
    użytkowników (w tym z for typu XDA Developers).

    Wg ciebie trimowanie jest jakąś zakazaną sztuką, dostępną tylko produktom Apple?
    Kiedyś nie było potrzebne, teraz chyba jest codziennością.

    --