  • 11. Data: 2014-01-27 03:06:46
    Temat: Re: Programowanie uC - Pascal, czy C ?
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2014 01:44:03 UTC+1 użytkownik Grzegorz Niemirowski
    napisał:

    > Stachu, sam argumentów nie podałeś, więc nie krzycz teraz o nich. Jeszcze
    >
    > raz odsyłam do linka podanego przez A.L. Zobacz sobie jak pan Kernighan
    >
    > porównuje języki. Nie musisz się z nim zgadzać, ale jego tekst pokazuje w
    >
    > jaki sposób można argumentować swoje racje w sporze o wyższość języków. I
    >
    > żeby porównać dobrze języki, trzeba je dobrze znać. Ty ich nie znasz dobrze.
    >
    > Nie podałeś argumentów. Udowodniłeś tylko, że potrafisz obsługiwać klawisz
    >
    > Shift i za jego pomocą krzyczeć o burdelach i nędzy.

    Łubudubu!! No to teraz uargumentuj wyższość C nad Pascalem.

    Więc tak, naucz się obu

    > języków, bo inaczej dyskusja z Tobą nie ma sensu. Wykrzykujesz o
    >
    > nielogicznych operatorach, a nawet jednego operatora C nie podałeś.

    A po co? Przecież znasz te dziwolągi (&&,&,|,||, i tede itp..) Fajnie się to czyta?

    a-=b;

    Posrane jak tralala.. No cóż, można sę różne różności i dziwolągi powymyślać..
    W Pascalu pisze się to a:=b-1. Można se wymyślić np. coś takiego : a<=(b.less.1),
    albo a<=(b.decrement.1). I takie sranie w banie można ładować w nieskończoność.

    Prawda, że porąbane? Trochę podobne do FORTRAN'a ,

    > Bo świat poszedł w tę stronę. Równie dobrze możesz marudzić czemu nie
    >
    > programuje się w BASICu (tak, jest BASCOM, ale to nisza), przecież ma te
    >
    > Twoje ukochane beginy i endy. Z różnych względów wygrało C.

    Begin/End vs. {/} jest mimo wszystko bardziej czytelny.

    > Ale kod wynikowy z czego? Jakiegoś niszowego, zakurzonego kompilatora
    >
    > Pascala, o którym nikt nie pamięta? OK, może sobie być szybszy albo równie
    >
    > szybki. I co z tego? Wybiera się C, bo do tego jest mnóstwo narzędzi,
    >
    > bibliotek, przykładów, książek, stron itd.

    Poważnie?! http://www.mikroe.com/mikropascal/pic/

    Jakie to narzędzia? Ano takie same jak oferowane w powyższym linku. Ino pisze się to
    w zrozumiałym języku, nie używa się KRZAKÓW (||/|/&/&&/==) , tylko pisze się w
    języku zrozumiałym. Powiadasz, że jest w C wiele narzędzi...

    Oglądnij sobie stronkę wyżej podaną, zassaj sobie DEMO, a najlepiej zakup za 199$
    soft od nich. I wówczas zobaczysz jakie są oferowane biblioteki, jak się z nich
    korzysta w dowolnym języku. A deklarowanie dowolnej zmiennej "byle gdzie", to
    zaproszenie do burdelu. Ot, taki jest język C.

    for(;;;) - Wacek wie o co w tym chodzi

  • 12. Data: 2014-01-27 03:10:11
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 26 Jan 2014 18:06:46 -0800 (PST), s...@g...com wrote:

    >for(;;;) - Wacek wie o co w tym chodzi

    Opanuj sie. Zaczynasz trollowac.

    Chesz probramowac w Pascalu, to programuj w Pascalu i nei obwieszczaj
    swiatu ze C dla ciebei za trudny

    A.L.

  • 13. Data: 2014-01-27 03:46:46
    Od: Mario <m...@...pl>

    Niemirowski napisał:

    > Łubudubu!! No to teraz uargumentuj wyższość C nad Pascalem.

    Ale po co? Wróć do tego co napisano wcześniej:
    "Pascal znanazl sie dawno na smietniku historii."
    Rynek wybrał i nie ma znaczenia, że niektórzy uważają, iż pokonany jest
    ładniejszy. Chcesz się zamknąć w getcie to twoja sprawa ale nie dorabiaj
    do tego ideologii.
    ATSD to znałem trochę Fortran i Algol gdy do nauki programowania na
    uczelniach zaczął się wdzierać przebojem Pascal. Nie bardzo wiedziałem
    po co wprowadzać język który ma głownie zadanie edukacyjne a nie
    użytkowe. Później studenci kończyli studia i upierali się żeby w tym
    tworzyć poważne aplikacje. To tak jakby upierać się, że poważny soft
    powinno się pisać w LOGO czy Scratch, bo przecież młodzież w tych
    językach uczy się programować.
    Jakoś nigdy się do Pascala nie przekonałem a z c jakoś dałem radę.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2014-01-27 07:25:10
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 27.01.2014 00:36, s...@g...com pisze:
    > Temat zupełnie luźny do dyskusji. Niee, ekspertem Pascala absolutnie nie jestem,
    ale zupełnie nieźle poruszam się w tym środowisku programistycznym.

    > Kto i po jaką cholerę wymiślił C? W zasadzie pisze się programy bardzo podobnie jak
    w Pascalu. Ino, że imho jest to zdecydowanie mniej czytelne niż w Pascalu.

    Programuj w czym wolisz. Pascal powstał jako język do nauki
    programowania więc dlatego jest tak czytelny i ściśle kontroluje
    wszelkie deklaracje i nawet ich kolejność. Bardzo często jest też
    wykorzystywany do zapisu algorytmów. Wszystko ma swoje wady i zalety,
    trzeba samemu wybierać. Problem może być jesli bedziesz potrzebował
    większej wydajnosci, jakoś te kompilatory Pascala które spotkałem nie
    tworzą wydajnego kodu.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 15. Data: 2014-01-27 07:50:12
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 27.01.2014 03:06, s...@g...com pisze:

> [...]
    albo a<=(b.decrement.1). I takie sranie w banie można ładować w nieskończoność.

    Ale kto Ci broni w C napisać a=c-1 ???
    Programuję dość biegle w obu językach i uwielbiam zapis typu i++ zamiast
    i:=i+1. To co mi się podoba w Pascalu o filozofia typu string.

> [...]
    korzysta w dowolnym języku. A deklarowanie dowolnej zmiennej "byle gdzie", to
    zaproszenie do burdelu. Ot, taki jest język C.

    To samo co while(1) {...} lub pascalowe while(true) begin...end
    Mnie się akurat konstrukcja pętli for bardziej podoba w C niż w Pascalu.

    Uważam, że to wszystko kwestia przyzwyczajenia. Sam zaczynałem od
    Pascala i dopiero przesiadka na Linuxa i projekty na uC niejako wymusiły
    przesiadkę na C. Na początku trochę się musiałem zastanawiać się nad
    każdą linijką ale z czasem nie dziwi mnie zapis typu Sum+=*BuffPtr++ i
    jest dla mnie czytelny od pierwszego rzutu okiem.
    Przesiadka na C ułatwiła mi zdecydowanie późniejsze programowanie w PHP
    i Javie. Mam duży sentyment do Pascala i nadal go używam w postaci
    Lazarusa, ale tak jak Koledzy pisali... świat wybrał C i inne jeżyki
    podobne składniowo wraz z ich "krzaczkami".
    Teraz jak rzeźbię w Verilogu to mi cholernie brakuje tego i++ :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 16. Data: 2014-01-27 08:17:44
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-01-27 01:28, Grzegorz Niemirowski wrote:
    [...]
    > Chciałbym też zauważyć, że pomyliłeś grupy. Twój post nie ma nic
    > wspólnego z tematem tej grupy mimo, że tytuł posta to sugeruje. Takie
    > pytania pisz na pl.comp.programming. Poza tym sądząc po emocjonalnym
    > tonie Twojej wypowiedzi oraz braku konkretnych przykładów, podejrzewam,
    > że chciałeś się chyba po prostu wyżalić, więc może lepsza byłaby grupa
    > pl.pregierz.
    Kol. stchebel na co dzień, zdaje się, rzeźbi w VHDL-u, który to język
    zapożyczył składnię z Pascala (za pośrednictwem Ady). Stąd jego miłość
    do składni Pascala. :-D I ja, szczerze mówiąc, zgadzam się z nim,
    chociaż nigdy w życiu na poważnie (tzn. w robocie) nie używałem Pascala,
    Ady czy też VHDL-a.

  • 17. Data: 2014-01-27 08:25:29
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-01-27 03:06, s...@g...com wrote:
    [...]
> [...]
    > powymyślać.. W Pascalu pisze się to a:=b-1. Można se wymyślić np. coś
    > takiego : a<=(b.less.1), albo a<=(b.decrement.1). I takie sranie w
    1. W C również możesz napisać sobie a=b-1.
    2. IMO oba wymienione zapisy są tak samo brzydkie; ładniejsze są:
    a -= b; lub a = b - 1; (C)
    a := b - 1 (Pascal).
    3. Skoro tak cenisz czytelność to może nauczyłbyś się wreszcie poprawnie
    cytować. Dużo może pomóc przerzucenie się z tego badziewia od Google na
    jakiś normalny newsreader.

  • 18. Data: 2014-01-27 09:27:07
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 27/01/2014 01:14, s...@g...com wrote:

    ale zupełnie nieźle poruszam się w tym środowisku programistycznym.

    jak w Pascalu. Ino, że imho jest to zdecydowanie mniej czytelne niż w Pascalu.
    W duzej mierze jest to jest kwestia gustu i dyskusja o wyzszasci swiat
    jednych nad drugimi.

    > A po kiego diabła mam się tych krzaków uczyć?! No weż mi to Chłopie wyjaśnij.
    Bo zapisz jest krotszy. Wez mi chlopie wyjasnij po cholere mam pisac
    begin i end kiedy moge to zalatwic 2 znakami.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 19. Data: 2014-01-27 09:28:11
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2014-01-27 00:36, s...@g...com pisze:

    Żeby wilk był syty i owca cała wymyślono #define.
    Co Ci szkodzi zrobić coś np. takiego:
    #define bit_is_set(sfr, bit) (_SFR_BYTE(sfr) & _BV(bit))
    #define bit_is_clear(sfr, bit) (!(_SFR_BYTE(sfr) & _BV(bit)))
    #define loop_until_bit_is_set(sfr, bit) do { } while
    (bit_is_clear(sfr, bit))
    #define loop_until_bit_is_clear(sfr, bit) do { } while
    (bit_is_set(sfr, bit))
    begin i end też można zdefiniować.

  • 20. Data: 2014-01-27 10:18:08
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    W dniu 2014-01-27 08:25, JDX pisze:

    > 1. W C również możesz napisać sobie a=b-1.
    > 2. IMO oba wymienione zapisy są tak samo brzydkie; ładniejsze są:
    > a -= b; lub a = b - 1; (C)
    > a := b - 1 (Pascal).

    Jeśli już, to w C
    a=a-b;