  • 71. Data: 2017-04-28 14:15:56
    Temat: Re: Przeciazony obwod - AGD
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-04-28 o 08:36, Kris pisze:

> [...]
    yTGZJZlk/view?usp=sharing

    > To ceramiczna a nie indukcyjna

    Tak

    > I tu faktycznie może korzystać z 3 faz
    > Co do indukcji to chyba wszystkie "doomowe" z dwóch korzystają

    Czy jest to jakoś oznakowane? Piszą o 400V ale to nie determinuje ilości
    wykorzystanych faz, jak podświadomie zakładałem, że jest. Przymierzam
    się do wymiany w/w na indukcyjną i wolałbym podłączyć ją jak obecną.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 72. Data: 2017-04-28 14:40:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 28 kwietnia 2017 14:15:59 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:

    > Czy jest to jakoś oznakowane? Piszą o 400V ale to nie determinuje ilości
    > wykorzystanych faz, jak podświadomie zakładałem, że jest. Przymierzam
    > się do wymiany w/w na indukcyjną i wolałbym podłączyć ją jak obecną.

    W instrukcje trzeba patrzeć- pewnie to jedyny sposób

  • 73. Data: 2017-04-28 20:42:13
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 27 Apr 2017 22:06:59 +0200, Uzytkownik napisał(a):

    > A co stoi na przeszkodzie użycia takiego?
    > http://www.tme.eu/html/PL/gniazda-i-wtyki-3-fazowe/r
    amka_7411_PL_pelny.html

    Mało to estetyczne i wielkie. Mnie uczyli, że w mieszkaniach odbiorniki
    trójfazowe (w domyśle kuchenkę i ewentualnie ogrzewacz przepływowy)
    podłącza się na stałe poprzez puszkę z listwą zaciskową.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 74. Data: 2017-04-28 21:04:46
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 25 Apr 2017 08:27:23 +0200, Maciek napisał(a):

    > To daje w pierwszym przypadku 4,6kW na fazę. Jak kiedyś patrzyłem na
    > charakterystyki wyłączników nadprądowych to można przeciągnąć je o 15%
    > bez wywarcia na nich wrażenia ;-). Czyli powinien uzyskać realnie ~5,3kW
    > na fazę.

    Nie do końca. Z charakterystyk wynika, że dla prądów mniejszych od
    1,13xIn zabezpieczenie w ogóle nie zadziała, a dla prądów powyżej
    1,45xIn ma zadziałać w czasie poniżej 1 godziny. Tyle tylko, że kilka
    minut to też jest poniżej jednej godziny. Miałem okazję widzieć, jak
    obwód oświetleniowy zabezpieczony eską B6 był wyłączany po niecałych 10
    minutach, gdy prąd przezeń płynący nie przekraczał 10A. Niemniej część
    urządzeń kuchennych dużej mocy pracuje mocno dorywczo i nie powinno to
    powodować zadziałania esek. Zagotowanie wody w czajniku to kwestia kilku
    minut, mikrofalówka też na ogół nie pracuje długo, na dodatek szarpie
    prąd z przerwami, regulując w ten sposób moc mikrofal.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 75. Data: 2017-04-28 22:34:18
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-28 o 14:15, Marek S pisze:

> [...]
    > ilości wykorzystanych faz, jak podświadomie zakładałem, że jest.
    > Przymierzam się do wymiany w/w na indukcyjną i wolałbym podłączyć ją

    Nie powinny być oznaczane jako 400V lecz 2 x 230V lub 3 x 230V, ponieważ
    nie są zasilane napięciem międzyfazowym, lecz fazowym.

  • 76. Data: 2017-04-28 22:36:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-28 o 20:42, badworm pisze:

    amka_7411_PL_pelny.html
    > Mało to estetyczne i wielkie.

    Ale przecież nikt tego nie będzie oglądał, bo się montuje za urządzeniem
    lub w szafce.

    > Mnie uczyli, że w mieszkaniach odbiorniki
    > trójfazowe (w domyśle kuchenkę i ewentualnie ogrzewacz przepływowy)
    > podłącza się na stałe poprzez puszkę z listwą zaciskową.

    Zdecydowanie najlepsze rozwiązanie.

  • 77. Data: 2017-04-29 01:53:36
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-04-28 o 22:34, Uzytkownik pisze:

    > Nie powinny być oznaczane jako 400V lecz 2 x 230V lub 3 x 230V, ponieważ
    > nie są zasilane napięciem międzyfazowym, lecz fazowym.

    Ok, będę czujny przy zakupie płyty. Jednakże kłopot jest w tym, na co
    zwrócił mi uwagę któryś z kolegów. Płyta może być zasilana 400V lecz
    może jednocześnie korzystać jedynie z 2 faz a nie z 3. Ponoć takie
    "ułomności" są czymś typowym dla sprzętu domowego. Zupełnie tego nie
    rozumiem. Jeśli mieszkanie/dom mają 400V to po jakiego grzyba
    ograniczenie do 2 faz?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 78. Data: 2017-04-29 09:57:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Saturday, April 29, 2017, 1:53:36 AM, you wrote:

> [...]
    > "ułomności" są czymś typowym dla sprzętu domowego. Zupełnie tego nie
    > rozumiem. Jeśli mieszkanie/dom mają 400V to po jakiego grzyba

    Trzecia faza dla piekarnika.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 79. Data: 2017-04-29 12:24:05
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 29 kwietnia 2017 01:53:39 użytkownik Marek S napisał:

    > Jeśli mieszkanie/dom mają 400V to po jakiego grzyba
    > ograniczenie do 2 faz?

    Wręcz przeciwnie - są zasilane napięciem międzyfazowym. Urządzenie/przetwornik
    energii elektr. na prądy wirowe ma dwa zaciski. To proste - aby uzyskać maksymalną
    moc, należy podłączyć największe dostępne napięcie - czyli międzyfazowe 400V. Przy
    zabezpieczeniach 20/25A można uzyskać moc rzędu 8/10kW.

  • 80. Data: 2017-04-29 12:52:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-29 o 12:24, TurboPascal pisze:

> [...]
    moc, należy podłączyć największe dostępne napięcie - czyli międzyfazowe 400V. Przy
    zabezpieczeniach 20/25A można uzyskać moc rzędu 8/10kW.

    Bzdury piszesz. Urządzenia AGD nie są podłączane międzyfazowo, ale
    fazowo, czyli na 230V.