  • Data: 2018-06-30 16:02:27
    Temat: Re: Przedwojenne automaty telefoniczne
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > W Rosji reformy zaczely sie od Gorbaczowa, a to byl 1985.

    Nie, nie. W 1985 jedyną reformą była ustawa o przeciwdziałaniu
    alkoholizmowi (nazywana przez miejscowych prohibicją), która weszła w
    życie od bodajże 1 czerwca. Wtedy nawet nie było hasła "pieriestrojka",
    mówiono o "uskorieniku" (przyspieszeniu). Bliżej końca lat 80. nieco
    poluzowano sterowanie gospodarką - wprowadzono na wzór polski samorządy
    w przedsiębiorstwach, umożliwiono dzierżawę zakładów i zezwolono na
    drobną przedsiębiorczość prywatną. Mimo to gospodarka ZSRR była pod
    koniec epoki Gorbaczowa znacznie mniej zreformowana, niż polska przed
    Balcerowiczem. Reformy na szeroka skalę (tzw. reformy Gajdara), coś a la
    Balcerowicz (ale mniej konsekwentne), rozpoczęły się w Rosji dopiero 2
    stycznia 1992 r.

    Napisałem o tych reformach kilka artykułów i byłem redaktorem monografii
    na ten temat :)