  • 21. Data: 2019-07-06 20:37:37
    Temat: Re: Przejściówka USB na PS/2 - czy ta dla myszki zadziała z klawiaturą?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/07/2019 18:00, Andrzej P. Wozniak wrote:
    > bylejakiego koncentratora USB. Lepiej wydać 30-50 zł na koncentrator USB
    > 3.0 z własnym zasilaczem

    UWAGA. To tylko pozornie dobra rada. Koncentrator za 30 zł z własnym
    zasilaniem nie ma zazwyczaj absolutnie grama elektroniki sterującej
    kierunkiem przepływu prądu. Po wpięciu zasilania w HUB i *wyłączeniu*
    komputera możesz spodziewać się:

    a) niemożności wyłaczenia komputera
    b) spontanicznych wzbudzeń, dzwięków, bipów
    c) uszkodzeń sąsiednich urządzeń i samych scalaków na płycie

    I dotyczy to SZCZEGOLNIE starych sprzętów gdzie często linia 5V z USB
    była prymitywnymi metodami wpięta w 5V standby lub coś podobnego.

    Takie objawy na kilkunastu (!) płytach głównych dają chińskie HUBy usb
    gdzie linia 5V z USB jest wpięta wprost we wtyczkę zasilania 5V bez
    nawet bezpiecznika.

    Ostrzegam tylko. Przy takiej ilości zjawisk paranormalnych z HUBami za
    30zł sugeruje bardzo dobrze się zastanowić przy następnym zakupie
    takowego lub też, nieco druciarsko, wyciągnąć sobie to 5V z zasilacza
    komputera wprost.

    Natomiast zasilacz 5V dostarczony z takim HUBem powinien wylądować na
    śmietniku. Zagraża życiu.

  • 22. Data: 2019-07-07 00:38:23
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    w artykule <news:qfqmg9$e5$1@dont-email.me> pisze:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > ale lepiej wykorzystać złącza USB na płycie głównej, ale trzeba kupić
    > śledzia z kabelkami.

    Ale trzeba je mieć. Wskaż gdzie one są poza tymi, co wszystkie są zajęte.

    > można też kupić kartę pci z dwoma porządnymi portami usb. niestety
    > wątkotwórca nie chce.

    Bo musiałby kupić nowy zasilacz z powodu zwiększonego obciążenia komputera.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 23. Data: 2019-07-07 00:43:36
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako heby <h...@p...onet.pl>
    w artykule <news:qfqpph$kec$1@dont-email.me> pisze:

    > UWAGA. To tylko pozornie dobra rada. Koncentrator za 30 zł z własnym
    > zasilaniem nie ma zazwyczaj absolutnie grama elektroniki sterującej
    > kierunkiem przepływu prądu.

    Uwagi rzeczowe
    --------------
    1. Nie wszystko co tanie to chłam.
    2. Jeśli masz zastrzeżenia, to zamiast generalizować wymień modele, których
    należy unikać. Ludzie i tak z różnych powodów muszą kupować koncentratory
    USB z zasilaniem, więc biadoleniem nikomu nie pomożesz.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 24. Data: 2019-07-07 07:37:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej P. Wozniak" 5d20c5a7$0$516$6...@n...neostrada.pl

    > 2. Ponieważ masz stary sprzęt, czyli zapewne zużyty zasilacz, NIE kupuj bylejakiego
    koncentratora USB. Lepiej wydać 30-50 zł na
    > koncentrator USB 3.0 z własnym zasilaczem niż przeszukiwać stare wątki, aby się
    dowiedzieć, co

    Klawiatura na USB3 z własnym zasilaczem?

    -=-

    Podpiąłem HUB USB za 4.99 z Pepco do netbooka a do tego
    HUBa podpiąłem: drukarkę, mysz, klawiaturę i penflaszkę.
    Mysz bezprzewodową na USB (nie BT) i klawiaturę
    bezprzewodową, ale na PS/2 z przejściówką na USB...

    HUB daje szybkość rzędu USB1 -- poza tym OK.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 25. Data: 2019-07-07 07:41:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Uncle Pete" qfqkjd$1afc$...@g...aioe.org

    > Kiedyś rozkręciłem taką klawiaturę i nakleiłem na folię w miejscu gdzie naciskają
    klawisze malutkie kawałki taśmy izolacyjnej.
    > Klawisze zaczęły łapać w sposób pewny.

    Kiedyś niemal niczego nie łapał mi pilot od wieżyczki a baterie
    bardzo szybko padały, więc wyczyściłem styki na klawiszach i na
    laminacie -- jest OK a baterie trzymają już kilka lat...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 26. Data: 2019-07-07 09:07:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 07.07.2019 o 00:38, Andrzej P. Wozniak pisze:
    > Osoba podpisana jako ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    >           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    fajnie by było TERAZ, lub przy pierwszym wspomnieniu o hubie usb,
    napisać jaką gość ma płytę główną i ile i jakich urządzeń na usb. Nie
    sądzę, aby miał płytę z procesorem pentium 2 333 mhz, bo takie płyty
    miały tylko 2 porty bez wyprowadzeń pinów na kolejne. Więc raczej ma
    kilka portów usb z tyłu komputera i BYĆ może nie wie o tym że ma piny na
    płycie głównej do kolejnych.
    Czasami porty ps2 są lepsze. ja trzymałem klawiaturę ps2, gdyż za jej
    pomocą mogłem załączać komputer schowany 3m dalej w szafie. klawatura
    usb tego nie potrafi. ale usb+przejścówka na ps2 - to już nie jest
    eleganckie rozwiązanie.
    Więc problem braku portów usb można rozwiązać tak: (od najtańszych)

    1. Kupić rozdzielacz usb za 5zł i tak poprzemieszczać obecne kilka
    urządzeń usb, żeby dobrze działały. np drukarka i skaner które mają
    swoje zasilanie - do tego huba.
    2. Poszukać pinów na płycie głównej do usb i kupić śledzia. będzie
    droższy niż 5zł, albo trudniej go będzie kupić - więc dochodzi przesyłka
    3. obczaić jaka to płyta główna i kupić inną, która przyjmie ten sam
    procesor, albo kupić płytę z procesorem. kupić powinno być w
    cudzysłowach, bo jeśli brakuje portów to raczej stara staroć, a takie
    urządzenia stoją obok skrzyń z elektrozłomem pod marketami
    4. Kupić kartę pci ze złączami usb. taka karta pobiera maks 1 A z
    zasilacza więc problemu nie będzie

    mamy wiec 4 rozwiązania, tańsze niż 50% przyzwolitej klawiatury. Kiedyś
    netykieta wymagała aby opisać cały problem, napisać co się zrobiło aby
    go rozwiązać i wtedy dopiero prosić o pomoc. Tu wygląda tak: Poproszę
    najmocnejszy śrubokręt. nie taki, mocniejszy, najlepiej cały z żelaza.
    po co panu taki śrubokręt. bo tańsze mi się rozpadają jak nimi wbijam
    gwoździe.

    ToMasz

  • 27. Data: 2019-07-07 10:42:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/07/2019 00:43, Andrzej P. Wozniak wrote:
    > 1. Nie wszystko co tanie to chłam.

    Nie ma HUBa 3.0 z własnym zasilaniem do 50zł który nie jest chłamem. Nie
    znalazłem takowego. Miałem kilkanascie modeli swoich i cudzych w rękach.
    Chłamstwo zazwyczaj sprowadza się do niebezpiecznego dla życia zasilacza
    i na stałe zespawanego 5V zakłucającego pracę komputera.

    > 2. Jeśli masz zastrzeżenia, to zamiast generalizować wymień modele,
    > których należy unikać.

    Nie da się. O chłamie świadczy cena. Nie da się zrobić dobrego zasilacza
    w cenie do 50zł razem z HUBem.

    Na poczatek wymienie modele co do których miałem najwięcej problemów:
    wszystkie prostokątne z przełacznikami i LEDami na każdym porcie.

    > Ludzie i tak z różnych powodów muszą kupować
    > koncentratory USB z zasilaniem, więc biadoleniem nikomu nie pomożesz.

    Biadolenie? Żartujesz? To ostrzeżenie. Takie koncenstratory uwaliły mi
    dwie płyty. W jednej na szczęście tylko wywaliło bezpiecznik w wyniku
    awarii zasilacza HUBa w drugiej skuteczniej, upierniczyło kontroler. W
    pozostałych generują przezabawne efekty.

    Jeśli chodzi o lepsze HUBy to proszę: TP-LINK UH700/720. Tylko że to
    raczej powyżej 100zł i też ma swoje za uszami, np. idiotyczne wyłaczenia
    podczas podpinania zasilania.

  • 28. Data: 2019-07-07 10:44:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/07/2019 07:41, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > bardzo szybko padały, więc wyczyściłem styki na klawiszach i na
    > laminacie -- jest OK a baterie trzymają już kilka lat...

    Ja zaś jakąs dekadę temu przykręciłem PCB nieco większą śrubką w Atari i
    dalej trzyma.

    Ktoś ma jeszcze jakieś inne doświadczenia życiowe na wagę złota?

  • 29. Data: 2019-07-07 11:06:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I to jest dobry kierunek, klawiatur z PS/2 jest sporo leżaków magazynowych,
    niekoniecznie w Polsce, ale przecież teraz świat mały.
    PS/2 ma tę przewagę nad USB (myszą i klawiaturą), że dla PS/2 rzadziej zachodzi
    throttling, czyli przycinanie przy np. intensywnym
    korzystaniu z innego portu USB, bo kontroler USB się zapycha.
    U mnie jak leci transmisja po USB 3.0 rzędu 50 MB/s, to mysz z portu obok (USB 2.0)
    praktycznie przestaje działać, a na PS/2 działa.

    -----

  • 30. Data: 2019-07-07 16:40:44
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-07-06 18:00, Andrzej P. Wozniak pisze:
    > Osoba podpisana jako Krystek <s...@k...art.pl>

    > Rada z zakupem koncentratora USB jest słuszna, ale:
    > 1. Klawiaturę i tak powinieneś podłączyć bezpośrednio do portu na
    > płycie, jeśli będziesz chciał w razie potrzeby dostać się do BIOS-u.

    Chwilę nie zaglądałem na grupę, ale w międzyczasie z komputera
    korzystałem i ogłaszam co następuje: mam tani rozgałęziacz/koncentrator
    portów USB i do niego podłączyłem klawiaturę USB. Działa. Działa również
    (o dziwo), gdy komputer się bootuje i da się wejść do BIOS.

> [...]
    >
    > Ten temat był wałkowany niejednokrotnie, ale widać trzeba powtarzać w
    > nieskończoność - w końcu pecet zasilaczem stoi.

    Do innych portów USB mam podłączone urządzenia, których używam
    sporadycznie (skaner, drukarka, zewnętrzny z własnym zasilaniem) i które
    mają wyłączniki zasilania. Wiem, że napięcie w gniazdach USB jest cały
    czas, ale na szczęście nie na pełnym obciążeniu portów. Zresztą komputer
    nie jest u mnie włączony non stop, więc sprzęt nie jest tak samo
    obciążony. Na szczęście dla sprzętu tez nie gram w gry i nie obciążam
    procka na 100%, więc traktuję zasilacz z szacunkiem.

    Co do koncentratora lepszej klasy to się zgodzę. Lepiej kupić coś
    producenta, który zajmuje się takimi rozwiązaniami, np. UNITEK. Takie
    coś sobie sprawię przy okazji, bo przyda się i nie tylko do tego komputera.

    A samego komputera rozbudowywać nie będę, bo jest to maszyna, którą w
    niedługim czasie będę odstawiał na emeryturę. Mam w planach
    zwirtualizowanie całego dysku z systemem i programami i wgranie obrazu
    całego dysku pod maszynę wirtualną na nowym komputerze.

    Komputer to Fujitsu-SIEMENS Esprimo C5730 -
    <https://forum.dobreprogramy.pl/t/rozbudowa-fujitsu-
    siemens-esprimo-c5730/519799/17>

    K.

    --