    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Przetwornica UPS
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Sender: Myjk <>
    Date: Tue, 14 Nov 2017 11:59:30 +0100

    Sun, 12 Nov 2017 17:25:15 +0100, Jacek Maciejewski

    > Trwałość aku mierzymy np. w ilości cykli. Aku rozruchowe na pewno bedzie
    > miało mniejszą trwałość niż takie do pracy polegającej na wykonywaniu
    > pełnych cykli ładowanie/rozładowanie. Ale zapewne tych cykli przy
    > współpracy z UPS będzie bardzo mało, no chyba że wam codziennie prąd
    > wyłączają. Tak że ja bym raczej dał aku saochodowe niż dwie 7 Ah od
    > pracy buforowej.

    Raczej miałem na myśli sprawność, tj. czy taki samochodowy aku 60Ah
    wytrzyma te powiedzmy 40Ah ze stabilnymi parametrami napięcia (i
    natężenia?) jeśli przez dłuższy czas będzie jednostajnie drenowany.

    BTW Skoro już jesteśmy w temacie UPS to jeszcze zapytam, brzęczenie czy też
    buczenie, jeśli nie pochodzi od rezonansu obudowy czy innego elementu
    (sprawdziłem), o czym może świadczyć? Mój UPS podbiurkowy (EVER DUO 500),
    trzymający monitory, sobie zaczął cicho brzęczeć nawet bez ładowania aku
    czy podtrzymania -- przy bezgłośnym komputerze stojącym akurat u mnie w
    sypialni jest to trochę irytujące. Do tego stopnia, że dzisiaj go wypiąłem
    i stoi tylko drugi UPS (CyberPOWER 1200, który jest, póki co, bezgłośny)
    trzymający kompa i jest w końcu cisza podczas pracy.

    --
    Pozdor
    Myjk