  • Data: 2019-05-10 15:22:53
    Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:5cd576fe$0$532$65785112@news.neostrada.pl...

    > No to juz nie jest łatwo, prosto i przyjemnie.

    Kupiłem też stalowe "nogi", podpory.
    A więc tego kręciołka od VW używam aby podnieść jeden narożnik auta,
    potem podstawiam tą nogę/podporę. Przenoszę kręciołek na drugi
    narożnik auta i podstawiam drugą nogę/podporę. Tylne koła mają
    przy tym zaciągnięty hamulec ręczny oraz pod jednym kołem mają
    podłożone plastikowe kliny zabezpieczające auto przed stoczeniem się.
    Na takich nogach auto stoi dosyć pewnie i nie kiwa się - jest oczywiście
    ryzyko że robiąc to na parkingu, ktoś może bucnąć Cię lekko w zderzak
    akurat jak leżysz z głową pod autem, ale w końcu na coś trzeba umrzeć... ;-)

    > po polsku drążek stabilizatora.

    Dzięki.

    > Dostep jest ? Mozna srube przyspawac. Albo odciac.

    Nie ma dostępu. Masz podwozie, w nim wystają dwa bolce nagwintowane.
    Potem masz drążek i klamra metalowa z otworami nałożona na te dwa
    bolce. Na klamrę, na te bolce, wkręcone są nakrętki do nasadki 13mm.
    No i na szrocie mi się ta nakrętka zaczęła kręcić razem z bolcem...
    Mogłem sobie tak kręcić do usranej śmierci :-) Więc odkręciłem pozostałe
    trzy oraz większe nakrętki po obu końcach tego drążka i powiesiłem się
    na nim ile bozia mi dała w moim cielsku siły i wygiąłem tą nieodkręconą
    z jednej strony klamrę tak że drążek stabilizatora się odsunął na tyle
    że miałem dostęp do śrubełek z tyłu miski... W swoim aucie takiej metody
    nie mogłbym użyć bo jeszcze bym tym autem chciał pojeździć... ale ten
    ze szrotu jest dawcą części przez tydzień-dwa a potem idzie do zgniatarki.

    Swoją drogą pytałem tu parę lat temu i nikt nie wiedział - czy są w Polsce,
    najchętniej w okolicach Krakowa, szroty "samoobsługowe"? Takie, gdzie
    mogę wejść z narzędziami i samemu sobie wyjąć potrzebną cześć z auta?

    > Oczywiscie o ile ma sie dobrze wyposazony warsztat :-P

    > Moze sprezyny zawieszenia ci popekaly :-P

    Tym autem jeżdzę dopiero od roku-dwu, więc chyba nie popękały.