eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRadio samochodowe Philips 22 DC741/00 - samo się przestraja › Re: Radio samochodowe Philips 22 DC741/00 - samo się przestraja
    From: Marek <t...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Radio samochodowe Philips 22 DC741/00 - samo się przestraja
    Date: Wed, 10 Oct 2018 23:27:05 +0200

    W dniu 10.10.2018 o 12:00, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > Kluczowa jest informacja, czy zmieniają się wskazania f na wyświetlaczu, czy
    dryfuje sobie "bez wiedzy" kontrolera. Jeśli samo dryfuje, to sprawdziłbym, co się
    dzieje na zasilaniu warikapów w głowicy. Trzeba pomacać, jakie V jest na R 3125 (1k)
    w/g schematu.

    Częstotliwość na wyświetlaczu pozostaje stała, czyli taka jak wywołana którymś z
    przycisków "1".."6".
    Dziś, z powodu mało wolnego czasu, zdążyłem tylko wyciągnąć to radyjko z auta i
    pomierzyć dwa kluczowe
    napięcia na module głowicy (I100, TUNER MODULE, str.7), i okazało się, że gdy
    częstotliwość sobie "dryfuje",
    to napięcie na pinie 7 (rezystor 3125) pozostaje stałe, ale sporo zawyżone i wynosi
    8,43 V (wg serwisówki na
    str. 9 powinno być w zakresie 1,3..5,7 V), a na pinie 6 też jest stałe, ale również
    zawyżone i wynosi 9,53 V
    (wg serwisówki 8,5 V).
    Najbardziej istotnie jest jednak to, że napięcie na pinie 7 pozostaje stałe, gdy
    wybieram różne zaprogramowane
    stacje przyciskami "1.."6", a powinno się przecież znacząco różnić.
    Co dziwne, zaraz po włączeniu zimnego radia, nawet przy tak zawyżonym napięciu na
    pinie 7, udaje się przez
    parędziesiąt sekund odbierać wybraną przyciskiem stację, ale potem (jakby po
    wygrzaniu się radia) radio
    zaczyna się przestrajać i dostraja się przez chwilę do kolejnych stacji, ale potem
    już nie łapie żadnej
    wybranej przyciskiem stacji, a także przy wyszukiwaniu automatycznym.

    --
    Pzdr.
    Marek