eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[OT] Czy obecne odnawialne źródła energii nie mają sensu? › Re: Re: [OT] Czy obecne odnawialne źródła energii nie mają sensu?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 27 Nov 2014 14:00:34 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: [OT] Czy obecne odnawialne źródła energii nie mają sensu?

    On Wed, 26 Nov 2014, k...@g...com wrote:

    > Zakaz produkcji grzejników powszechnie używanych do oświetlania

    IMO mylisz się - to nie ten zakaz, to opłacalność stosowania
    wydajniejszych źródeł światła.
    Niewątpliwie JEST w tym zasługa pewnej propagandy, ale
    raczej nie zakazu.
    FYI: jako że potrzebowałem takiego "źródła ciepła" (strych, przy
    zimowych możliwych -15C CFL ma pełne prawo być nieskuteczny,
    a LED na razie jednak drogi jak na świecenie kilkadziesiąt
    minut przez miesiąc) to właśnie je nabyłem.
    Opisane na etykietce: "źródło ciepła, sprawność >85%" :P

    Jednak od lat o tym piszę - od nastania CFLi mam w końcu dostatecznie
    jasno :> (nie, NIE stosuję się do "przelicznika" opisanego na lampach,
    i to dlatego)

    > w skali UE dał taki efekt jak wyłączenie wszystkich elektrowni w Rumunii.

    To IMO jest mało ważne.
    Zdać sobie wystarczy sprawę z kosztów rozpowszechniającej się
    klimatyzacji, która u nas JESZCZE jest luksusem, ale coraz
    powszechniejszym.

    Ale:

    >Powszechne ocieplanie budynków mieszkalnych,

    O, tu bym się zgodził.
    Daje skutek i latem i zimą.

    To JEST prawda.

    Druga strona tej prawdy jest taka, iż:
    - nic nie ma za darmo (część "ochrony energii" wymaga energii
    na jej zbudowanie :>)
    - skutkiem będzie dalsze podrożenie energii.
    Żeby kto nie myślał, że ta oszczędność przełoży się w większości
    na oszczędność w budżecie.

    pzdr, Gotfryd