  • Data: 2019-09-05 21:53:49
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 05.09.2019 21:40, heby wrote:

    > CP/M nie wymaga DMA.

    Tak, wiem. Po prostu wychodzę z założenia, że jeśli już odpalać CP/M, to
    warto mieć jakąś pamięć dyskową. Jeśli ma się pamięć dyskową, to warto
    mieć DMA. Jeśli ma się DMA, to czemu nie dodać też sterownika przerwań i
    jakiejś "karty graficznej"? Bo klawiaturę pewnie zrobię idąc po linii
    najmniejszego oporu i wykorzystując 8242. Nie do końca zgodne z duchem
    epoki, ale takie drobne "oszustwo" jeszcze dopuszczam - podobnie jak
    zastosowanie relatywnie nowych pamięci SRAM i EPROM. ;)

    > Mam je, kupione na przestrzeni kilku lat, w sumie naście sztuk. Nie
    > trafiłem na podróbki, kilka poupychałem w róznym sprzecie retro, ponoć
    > pracują.

    Ja raz trafiłem na coś, co można by nazwać podróbką. Kilka sztuk
    (rzekomo) R65C02, zakupionych na eBay-u od sprzedawcy z Chin. Po
    włożeniu do płytki zadziałały, ale pobór prądu i emisja ciepła
    wskazywały, że jest to standardowa wersja NMOS. Kolejne testy
    potwierdziły tę hipotezę - procesor nie był w stanie wykonać instrukcji,
    które dodano dopiero w wersji CMOS. Tak więc Chińczycy wzięli prawdziwe
    6502, nanieśli nowe oznaczenia i sprzedawali je jako elementy CMOS.
    Ostatecznie w układy WDC65C02 zaopatrzyłem się w Wielkiej Brytanii. ;)