  • Data: 2019-09-05 21:40:14
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 05/09/2019 21:31, Atlantis wrote:
    > Poza tym przydałby się jakiś kontroler monitora, a on wymaga DMA. Dodać
    > do tego jeszcze kontroler przerwać i robi się z tego już dosyć
    > rozbudowany system. ;)

    CP/M nie wymaga DMA. Wymaga tylko terminala. Można go zrobic w 100% na
    zwykłym szeregowym UART, ba, można go zaemulować programowo. To tylko
    dwie funkcje put/get char jak pamiętam i będzie banglać.

    > Mnie zastanawia skąd oni biorą te układy retro w takich ilościach.

    Z wylutu. Chińczyka pytałem skąd ma 6502 w ilościach rzędu tysięcy.
    Wyjaśnił że wyjmowali kilkanascie lat temu ze złomu, głównie jakiś
    terminali i komputerów przemysłowych. Ale już np. Sally z Atari nie
    mają, najwidoczniej takiego złomu u nich nie było.

    > Sam
    > kiedyś kupiłem trochę MOS6502 z Alliexpress, od kilku różnych
    > sprzedawców. Spodziewałem się, że dostanę niedziałające fałszywki. Gdy
    > dotarły zmontowałem na szybko układ testowy na płytce testowej. Byłem
    > bardzo zaskoczony gdy okazało się, że procesor działa prawidłowo.

    Mam je, kupione na przestrzeni kilku lat, w sumie naście sztuk. Nie
    trafiłem na podróbki, kilka poupychałem w róznym sprzecie retro, ponoć
    pracują.

    > Czyżby kupili kiedyś całe kontenery bardzo starego złomu elektronicznego
    > i teraz zarabiają na częściach retro z demontażu? ;)

    Bardzo prawdopodobne że ten złom wylądował u nich w latach 90 jako
    śmieci. A jeszcze bardziej prawdopodobnie że to nie chińczycy
    demontowali elektronikę tylko jakieś biedne państewka sąsiednie. Tak czy
    inaczej moje Z80 i 6502 wyglądają dokłanie tak samo jak w dowolnej
    zachodniej maszynie z tamtych lat. Poskładałem na tym Z80 Harlequina i
    działa perfekcyjnie. Reszta leży w szufladzie i czeka aż naprawdę będę
    się nudził. Mam nieco abitniejszy plan: tak, CP/M, ale z GEM i możliwe w
    stylu ZX Spectrum, czyli jak najniższym kosztem hardwareowym.