    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <5d6fe129$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <qkp20r$sp$1@dont-email.me>
    <5d702024$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <qkp83b$3urmi$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <5d767d01$0$535$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d76afd2$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <ql6hem$had$1$cezar91@news.chmurka.net>
    <5d778159$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@t...no1>
    <5d78d895$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@t...no1>
    <5d7b524d$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@t...no1>
    <5d7f2178$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@t...no1>
    <5d8083d4$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@t...no1>
    <5d80e1a6$0$15495$426a74cc@news.free.fr>
    <a...@t...no1>
    Date: 17 Sep 2019 20:27:45 GMT

    On Tue, 17 Sep 2019 18:56:10 +0000, Queequeg wrote:
    > Aż sobie źródła przejrzałem. Zaciekawiło mnie fio -- czemu nie używasz
    > stdio tylko własnych funkcji bazujących na int 21h? Wydajność?

    Wydajność to jeden z powodów. Subsystem FILE różnie jest implementowany w
    różnych kompilatorach, i odczyty nie zawsze są buforowane, a DOSMid czyta
    dużo rzeczy bajt po bajcie. Bez read-ahead takie czytanie z dyskietki
    może trwać wieczność.

    Drugi powód to rozmiar kodu. Mój fio.o jest mniejszy od tego co zaciąga
    np. OpenWatcom przy użyciu FILE. Oczywiście wcale nie dlatego, że mój kod
    jakoś lepszy - tylko robi po prostu tylko to, czego potrzebuje DOSMid i
    nic poza tym.

    > Do tego drobiazgi -- niepełny include guard w bitfield.h i w syx.h
    > (#ifndef bez #define)

    Faktycznie - masz dobre oko. W sumie te wszystkie include guardy w tym
    projekcie to trochę sztuka dla sztuki.

    > Rzucił mi się jeszcze w
    > oczy brak nawiasów w MPU_DATA i MPU_STAT w mpu.c ale widzę, jak są
    > używane, więc można się kłócić :)

    Ano, kłócić można się zawsze, o wszystko. Niewątpliwie wszystkie twoje
    uwagi są słuszne w jakimkolwiek kilku-osobowym projekcie. DOSMid
    natomiast to jedno-osobowa zabawka - no i autor wie co robi. :)

    > Sam player ogólnie wygląda ciekawie. Pewnie kiedyś gdzieś odpalę, jak
    > złożę sprzęt retro (a prędzej czy później pewnie złożę) ;)

    W międzyczasie zawsze możesz potestować na DOSBoxie - ma on bardzo udane
    wsparcie dla GUSa, odgrywanie MIDI brzmi zaskakująco dobrze.

    Mateusz