  • Data: 2018-06-20 13:05:59
    Temat: Re: Rezystor przeciwzakłóceniowy w fajce zapłonowej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >A to nie robi się jakiejś małej szczelinki, na tyle małej, żeby
    >zanadto nie zmalał strumień magnetyczny?

    Powinna byc - przeciez to fly-back.
    Niekoniecznie uchroni przed nasyceniem.

    No i jak sobie przypomne te stare cylindryczne cewki - tam szczeliny
    na pewno byly.
    Tylko juz od dawna takich cewek sie nie uzywa.

    Potem byly na rdzeniach z blach skladanych.

    >Nie wiem, czy to prawda, że cewki do zapłonów elektronicznych mają
    >mniejsze oporności po stronie pierwotnej i włączenie takiej cewki w
    >miejsce tradycyjnej, mogło by przeciążyć, albo nawet zrobić qq,
    >obwodowi (przerywacz, przewody, itd.), jak i samej cewce, zwłaszcza,
    >gdy się przekręci kluczyk, ale jeszcze nie odpali silnika?

    Potrafi, to kiedys widzialem - dziecko sobie zaplon wlaczylo, zeby
    radia posluchac, az dym poszedl z cewki.
    Maluch to byl ... tam chyba byl przewidzany w zasilaniu kabel oporowy,
    mozliwe ze wlasciciel go zastapil zwyklym.

    Elektroniczny o tyle lepszy, ze chyba nie wlaczy pradu na stałe, byc
    moze ma tez kontrole pradu.

    Tak czy inaczej - to nas raczej nie dotyczy, natomiast wtorne ma duzo
    zwojow, to juz opor jest spory.

    Hm, chyba, ze w tych nowoczesnych cewkach, to wcale nie tak duzo ...

    J.